Paniken

2010-03-26 @ 09:14:26
... igår anlände vi till Umeå.Nu blir jag hemma länge :D
Har blivit sjukskriven nu på heltiden i tre veckor. Känns konstigt men det ska bli skönt att få komma ifatt sitt eget tempo samt lugna ner kroppen lite.

Mitt i allt tumult är man gris förkyld. Jag hostar, hostar och hostar så det står mig snart upp i öronen!
Jag är så less och trött i bröstkorgen nu.

Igår va det panik hela kvällen.
Har ju som sagt varit sjuk så ja har intagit lite cocilania (?) Hostmedicinen iaf.

Hade inte känt några rörelser i magen på hela onsdagen samt hela torsdagen. Så jag får massa grill i huvudet!!!!
Försökte med alla metoder jag kunde komma på för att få en lite spark som respons. Ingen respons alls.....
Ringer upp till NUS/Förlossningen och dom ville att jag skulle komma in omedelbart.
Åhhh ringer Jens som är på jobbet och grinar som en gris. Han kommer direkt och vi sitter helt tysta i bilen. Det va helt sjukt. In på förlossningen och jag berättade hur det var och hon började lyssna. Ingen respons. Lyssnar igen och tar fram den stora apparaten. Hittar inget hjärtljud alls så hon säger bara att hon ska hämta läkaren. Jaha hur mådde vi då tro? Hon stängde dörren och jag brister i gråt och alla tankar hinner ifatt. Han kommer in med en ännu större maskin och söker för fullt och hittar till slut ett slående hjärta!!!!


Så vi fick stanna kvar och jag fick ligga uppkopplad i ungefär 2 timmar.






Lättnaden när man hörde hjärtat går inte att beskriva. Paniken jag hade i kroppen när ja satt i bilen är obeskrivlig.

Men det är så konstigt att när det händer nått sånt här tillexempel så tänker man endast negativit, Varför?
Automatiskt tänker man alltid negativit.
Hmm

Så vi åkte hem till Jens mamma o pappa och käkade när vi var klara och sen hem, båda somnade direkt tro ja av utmattning.

Så nu ska ja aldrig i hela mitt liv ta mer host medicin som det är morfin i...Jag fick på tok allt för mycket grill i huvudet och oro i kroppen så det tänker jag inte utsätta mig själv eller Jens för igen.

Nu ska jag krypa återigen under täcket och vila lite innan jag ska börja ta mig ann denna dag.
Betalat alla räkningar har jag gjort med och det var ju en upplevelse :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback