Vågen = Bästa vännen!

2010-03-26 @ 19:53:37
Eller är det verkligen så?
Jag vägde in mig från början på 77 kg tro ja i vecka 12.... Nu har jag dock blivit en rikare kvinna när det gäller mina kilon.
Jag vägde mig på jobbet förra veckan och jag vart så arg och lessen så jag ringde och skällde på Jens.
Dels är det ju graviditeten som har erbjudit massa kilon men jag har nog unnat mig mer saker med tanke på att jag är två nu =) Mycket fel !!!!
Men men, Jens sa iaf igår när jag låg i ctg-kurvan, säkert för att försöka muntra upp mig.

Jens: Ja bara du inte får en sån där mage som hon på tv:en hade!!
Jag: Ne det hoppas jag med, men jag kanske inte kan göra så mycket om det händer.
Jens: Ja men då spara vi pengar så du kan operera bort det.
Jag: Jaha? Men om jag är nöjd då?
Jens: Ne det kommer du inte vara.
Jag: Hepp, men om jag inte vill det då?
Jens: Då tar jag pengarna och åker på lååååååååång semester!

Han är guldet i mitt liv. Jag skrattar varje dag och han är den mest otroligaste människan jag har träffat. Jag är så glad att jag har han! Jag kommer aldrig i hela mitt liv släppa han.
Han ger mig så mycket glädje och så många skratt varje dag. Jens har så mycket att ge till andra människor och han är alltid glad! Det är så sällan han är arg bara för att, det är alltid jag som gör han arg eller less pga min bitterhet. Men jag tro han börja förstå mer och mer nu hur jag har det! Jag menar, jag lämnar sundsvall och sätter mig i umeå utan någon, förutom han! Jag bär tungt och det gör ont i varje muskel från knäna till axlarna varje kväll när ja få slappna av. Jag går som på spänn hela dagarna och är sjukt orolig över allt som komma skall.
Det känns som om att jag sitter i en båt som inte kommer någonvart ibland. Jag som var världens gladaste människa förut har gått och blivit en BitterFitta!
Men jag hoppas det har med preggo magen att göra. Och att jag blir lika glad och alltid ha ett leende på läpparna sedan =) Vilket jag förmodligen kommer ha. Och jag längar dit. Jag känner själv hur jag har blivit en annan människa bara på 6 månader.

Även fast han satte mig på fel buss idag när jag skulle göra busspremiären ona Umeå --> Obbola!
Men han skyllde på mig även fast det va han som i som bokstavligen stressade mig och sa att det va min buss som stod inne =)


Shoppade iaf lite idag..... mest till knodden!
Det finns så mycket sjukt fint som man vill köpa, så ja köper allt som kommer i min väg som passar iaf =)
På sönda hoppas jag vi åker och hämta garderoben som ska in i bäbisrummet. Så man kanske kan börja lite med rummet. Just nu står det lite kartonger, en dammsugare samt en tvättställning!

Sen har jag även "fått" mig en diskmaskin idag :D
Plus att Anja ringde och sa att hon hade saker hon ville bli av med. Bla, säng och skötbord, vilket är super toppen med tanke på att vi inte har köpt nått sånt än! :D

Nä gott folk, Nu är kl slagen för ett dopp i karet sen mys i soffan eller sängen till tv med lite gotta....om det finns nått????????






Stark   är   den   som   kan   le   åt   sin   svaghet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback