Springa maraton och bubbla bubbelpool...

2010-05-26 @ 09:11:59
Just nu har jag en stark känsla av att jag skulle vilja springa.. börja bekämpa dessa underbara 13 kg man fint har lagt på sig.. Men ang min lust till att få springa, känns inte så lockande egentligen. Men det är väl nått jag vill göra bara för att jag inte får/kan/orkar. Jag som förövrigt aldrig ens har tagit ett extra steg i onödan vill lubba skiten ur mig..
Och jag skulle vilja bubbla oxå, men sist jag bubblade bubblade det för mycket så jag vart illamående. Plus att det kändes ruskigt obehagligt. Men jag vill bubbla, men det är väl som springandet, jag vill bubbla nu bara för att det inte funkar :D

Ibland kan jag helt seriöst sitta och skratta åt mig själv.. Dels för att jag tycker jag är fruktansvärt rolig och tycker om mina egna skämt så sjukt mycket. Och dels för att jag ibland inser hur sjukt jag tänker och hur dum min fantasi egentligen är!

Men jag lever gott på det med.. Jag tar oftast fram nått sjukt jag och min vän Linda har gjort eller varit med om och kan börja garva för mig själv. Ett gott skratt förlänger livet

Just i denna period så spelar min hormoner med mig oxå, dom leker skiten ur mig kan jag lova. Jag kan skratta tills jag grinar, då blir det synd om mig så Jens måste trösta mig.. Sen mitt i det kan jag komma på mig att "va fan grinar jag för nu?" då blir det skrattfest istället. Hur ska jag hantera detta?
Jag har nog alltid varit en tjurig unge men jag har nog aldrig varit så här tjurig.. det går inte att beskriva. Jag vänder på en halv sekund! Från att vara glad till att häja rösten till Jens för nått är fel. Plus att jag fått en till j*vla nojja.........jag har alltid varit pedantisk (tro jag) iaf så länge jag kan minnas. Nu är det sjukt, jag drar i dessa gardiner fram och tillbaka, jag lägger dosan rätt efter Jens och mattan är snart fast spikad i golvet för den far omkring i hallen! Normalt???
Nä det är otroligt.

Men jaa, vad gör man?
Nu är kl slagen för vila taaaajm :D Så nu ska jag kura ner mig i soffan med lite fika och någon dålig rulle.


Jeppson är sjuk som ett Djur :S Stackars mitt lilla hjärta. Modersinstinkten slog till direkt. Jag bäddade ner han när han kom hem från jobbet och tvingade i han en alvedon (som han fick hämta själv för det är lite jobbigt att kliva upp i onödan), jag kliade han på hela baksidan tills han somnade. Så nu är jag och kollar till snorbollen hela tiden så allt står rätt till.
Känner på mig att om Herrn inte jobbar inatt så kommer det bli en jobbig natt för min del. Ojojoj
Så jag måste ta all vila jag kan idag innan han vaknar och behöver mig. :D Så nu äre egentid med Kung-Fu-Panda!


Idag äre bara 41 dagar kvar till BF
Jag är stor som ett hus och bristningarna är min vän. Baby Gril sparkar och gör uppror hela dagarna. Vaknar tidigt av att lungan chippar efter luft och sen är det full rulle tills det är vila några gånger under dagen, och då måste jag passa på med. Helt sjukt egentligen :D Kickan blir lugnt vid 22-tiden varje kväll så då sover hon. Hahaha
Det som är sjukt är att redan nu har vi skapat som en rutin. Eller hon har gjort det och jag får glatt hänga med. She´s the Boss!
Min högra sida älskar hon. Hon buffar och äger den sidan hela tiden. När hon buffar eller slår ut benet (gärna rakt ut så det ser ut som att hon kommer ut) så förösker jag trycka tillbaka foten för det är inte skönt allt för länge att blir utsträckt, nä då blir hon sur och sparkar flera gånger istället.. Och jag lova, det är inte bara två-tre sparkar hon lägger för att visa sin bitterhet att jag störde henne, utan hon lägger en 7-10 st, på samma ställe och gärna på revbena!

Nä nu gör det sjukt ont o kroppen och jag måste kolla till älsklings-sjuklings-hjärtat :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback