Nu är det nog...

2011-08-11 @ 10:38:24
Ja nu är det nog med dessa vidriga dagarn.. jag har en grinig, gnällig och allmänt tjurig dam här hemma som verkligen inte vill vara till lags! Inget duger, det är bara grin... hon ska sitta i mitt knä och snura runt och hon sparkas, rivs och nyps.....vad är detta för beteende?! När kom det och vad har hon fått det ifrån?! gaaaaah
Just nu sitter hon på golvet och har fått en minuts ro och tittar på musses klubbhus men en sked... haha men hon är underbar ändå. Mammas gosa som är finast av dom alla med ett humör av dess like.
Hur får jag bort detta beteende? Visst hon är bara 1 år men bara för det är man väl inte helt "oförstående"? Vi säger Sluta, aj aj och att man inte får göra så men då gör hon det bara sju gånger värre.. sen skrattar hon och blir super glad och ska pussas?! Hmm vad händer där lixom, är det någon slags beröm hon vill ha eller blir hon bara förnärmad och vill "skoja" bort det?!
Ajja detta får bli expterhjälp..tro jag måste ta upp denna disskution med mamma.. haha hon kanske vill låna denna vildning en vecka eller två!?

Och åter till en till sak..kan hon ha fått någon slags "separationsångest" typ.. hon grinar när någon (vem som helst) går härifrån.. är hon rädd att vi ska lämna henne? Om Jens kommer hem från jobbet är hon som en klängapa på han och bara gråter.. (tydligt att damen inte är en happy baby med mig) men så är hon mot mig med ;) iaf, om han sätter ner henne på golvet för att gå på toa gallskriker hon verkligen, så hon blir blå och springer efter han.. även om han bara ska på toa eller ja ta av sig skona!
Så gör hon med mig med om jag lämnar henne i ett rum för att hämta eller ja inte vet jag göra nått i ett annat rum... hon är som ett plåster som vill krypa in i skinnet på oss!

I måndasgs tex när mamma min var hit och lämnade en nyckel träffade hon Agnes två minuter för hon var stressad, vilket leder då till att när mamma går så lägger hon sig på golvet vid dörren och skirker och gråter...och sträcker upp armarna mot dörren typ som om att mamma min ska komma tillbaka och ta upp henne! :( det gör så ont att se henne så arg och ledsen. Vad är det för period?
Ja detta är ett dilemma eftersom man aldrig varit med om detta förut.

Hjälp mig någon!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Det är nog Wincent som lärt hon..han är likadan.. Ska ta ett snack med han ;)

2011-08-11 @ 10:50:08

Postat av: mli

Dagisdags kanske? Stella var typ sådär, men det blev mycket bättre när hon började på dagis!

2011-08-11 @ 10:50:37
URL: http://mlish.se

Postat av: Angelica

Hon börjar på dagis nu den 5 september..och jag hoppas det blir bättre då!

2011-08-11 @ 12:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback