Sista dagen...

2011-08-31 @ 10:05:09
Ja igår va det sista dagen som föräldrarledig! gaah är det redan slut på detta mysliv?

Jag blir så less, jag skrev ett ap långt inlägg igår men det är tydligen borta nu! Gaah varför blir det så!? Jag som hade skrivit en novell typ om allt som hänt.

Jaja få väl kanske ta och göra ett nytt försök..

Va ner på stan igår iaf och köpte nya jeans, eller det var tre par! Vilket inte gav något positivt alls med sig förutom att jag fick nya brallor, men självförtroendet och plånkan sved..men det ska väl vara så!
Inget är sig likt efter man fött barn, kroppen har strejkat och plånkan lika så. Men det går ju att ändra på men jag har försök, verkligen men jag ger upp. Det är bara att inse att jag kommer drass med denna fettbomb tills jag vaknar upp en morgon och är 20 kg lättare. Kommer det hända?!

Va även ner på arbetsförmedlingen igår för att skriva in mig som arbetssökande nu en månad tills jag vet om det bli skola eller ej, men kommer jag inte in så har vi en annan plan så bra kommer det bli iaf. Just nu stämplar jag pga att Agnes ska skolas in på dagis och eftersom man kan göra det så är det väl bäst att göra det, varför använda dagarna när man kan spara dom?! höhö
Plus att det inte kommer ge någon skillnad ekonomiskt så beslutade vi på att köra så.
Och han på afm tyckte det lät som en bra plan ;)

Iaf..Agnes utvecklas som hon ska, men är något liten..hon är 73 cm och väger som sagt 8,8 kg men är fullt frisk ändå! Men hon är lika lten som en 9 månaders bäbis, men det är bara mysigt ju. Hon är aktiv det är nog därför hon ligger på denna viktklass. Det är full rulle från 6 på morgonen tills det är nattdags vid 19 tiden! Det är inte en sekund hon är stilla. Hon klättrar, hoppar och dansar sig igenom dagarna.
Hon pratar och säger små ord men hon förstår vad man säger till henne. Hon tar upp skräp på golvet och springer till köket och öppnar sopdörren för att slänga det ;) klevver dam hurrni! Mest ropar hon efter mamma och pappa och säger ajaj till typ allt och tack tack så fort hon får nått i sin hand och när hon lämnar nått till någon. Hon säger hejdå när hon ska gå och hon tar på sig dessa jävla skor rent ut sagt hela tiden, det spelar ingen roll vems skor det är utan hon kommer och klampar med dom. Väldigt vackert när hon kommer med pappas 44:a på ena foten och på andra foten sin egna lilla sko på 19..;)
Hon har väl gömt undan hundra skor så ibland får man tt sammanbrott när man ska iväg för det fattas en sko! Men nu har jag köpe en skogrej på ikea som man hänger upp på hatthyllan och lagt alla skor i..så nu hoppas jag dom få vara ifred =)

När damen blir arg så går hon ut och slänger ut alla skor sen plockar hon upp dom igen.. haha
hon gör massa "bitchiga" saker med ansiktet när hon blir arg med. Hon blänger som på en och tittar åt ett annat håll och vägrar sen att titta på en på ett bra tag. Hon blundar när man pratar med henne precis som om att hon inte bry sig.
Nä hon är en härlig dam i sina bästa år. På pappa kan hon bli vansinig på eftersom han ska vara där och pussa på henne och det gillar inte inte. Hon slåss som sagt och nyps och rivs.. men nu när man säger till så blir hon vansinnig och gör det bara sjuhundra gånger värre!
Men men det går över, vi accepterar det ABSOLUT INTE så vi säger åt henne flera gånger.


Ne nu ska jag hoppa in i duschen.
Heja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback