Varför!?!

2011-08-22 @ 20:34:41
Nu är det som så att när man är mammaledig tjänar man ju inte den stora kovan om man säger så! Men bara för att jag har jobbat röven av mig denna hela juni/juli så kommer jag få en fett lön plus några dagar från f.kassan, men vad händer då? Joo det dimper ner i massa jävla räkningar! På hur mycket som helst med!!! Gaaah varför är det altid så? När man får en bra summa pengar ena månaden och man tänker och lurar på hur man ska spara och dona så tillkommer det ALLTID nått. Jag blir så less och fruktansvärt arg! Det är räkningar som man vanligtvis inte har men dom ska tamefan passa på att dimpa ner den månaden man har mer kulor än vanligt. Men man får väl se det som så att det är ju bättre dom kommer denna månad än nästa månad då det kanske blir tjärvt istället eftersom jag bara får 14 dagar mammapeng och Jens har haft en liten semester..
men iaf jag bli gaaaaalen!

Vi har inte än bytt säng till flisan men det kommer vi göra här i dagarna förhoppningsvis. Hon har inte ramlat ur nå mera men man kan aldrig vara säker. :(

Va iaf idag och vägen lilla skruttan och hon väger nu 8,8 kg och är 73 cm hög! Min lilla lilla yttepytte tjejen som ligger två grader under det normal men hon är normal enligt sin egna lilla kurva ;)

Hon kommer vara minst på dagis både åldersmässigt och viktklass...men dom andra barnen kommer ta hand om henne. Hon har redan en kompis som går på samma avd som henne som vi umgås privat med (freja) så hon kommer nog bli Agnes bodyguard hoppas ja ;) haha

Linda har varit här två svängar idag med hennes ena underbaring och han är så vacker så jag vill käka upp han. Han skrattar hela tiden och bara ler. Agnes pussar och klappar fint men ibland är hon lite för hård men inte så hård så han börjar gråta, utan snarare hon som gråter när vi säger till henne.. haha

Hon har nu kommit i den underbara åldern då hon ska testa alla gränser som man kan tro ja, eller som våran bvc tjej sa, det är bara början!

Hon tar saker hon inte få och hon gör extrema saker med.. som att leka med våra telefon är strängt förbjudet och att klättra på damsugaren är ännu mer förbjudet, iaf när man ställer sig rakt upp och bara kastar sig bakåt!
Huga huga...

Idag har vi även dansat.. och hon tog efter mig rätt snabbt när jag körde några moves..haha hon skakade på rumpan och stepade runt med fötterna.. nää hon är förbannat söt den där tjejen när hon dansar! haha ska försöka fråna det på en video så jag kan visa henne när hon blir 18 och ska ut i det verkliga danssystemet! Då kan hon köra dessa steg och skaka på rumpan som hon gjorde när hon var 1 år ;)

Nej nej nu blir det för mycket här. Nu ska ja göra lite myspys med chips och dipppppp innan kärleken kommer hem från jobbet.

Höörs hej dårå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback