22 juni

2011-06-22 @ 07:44:46
Av brist på rubrik så vart det inte bättre.
Jag har inte haft dator igång ett dugg på säkert en vecka eftersom barnen har lekt med den och kommit åt en knapp som verkligen gjorde datorn helt jävla knäpp. Men nu är det återställd så nu kommer den vara på 24/7.. ;)

Iaf vart ska jag börja?!?!

Jag har "börjat" jobbat lite lätt vilket är så skönt för både mig själv och resten av familjen (eftersom jag försvinner ett tag så dom får semester från allt städande) plus att kulorna rullar in. Det är helt sjukt vad pengar man tjänar när man jobbar. och hur mycket man uppskattar dom extra tusenlapparna ;) mohaha..va mycket nytt och fint man köper ;) Det är en dos extra som kommer in på kontot/garderoben/lägenheten och det är så super bra nu när det är snart är dax för dop/1 års kalas!

Agnes då... ja hon är det ju full rulle på hela dagarna. Från 7-19 är det kaos =) Hon går och älskar att utforska ALLT! Så nu blir det mycket Ajaj och hon härmas och står vi saken hon håller på med och säger ajaj.. haha
Hon dansar hela tiden och pratar fruktansvärt mycket. Hon skäller när hon inte får som hon vill och hon blir galen om man tar av henne saker. Hon klättrar och sitter sen fast och skricker som en gris eftersom hon inte tar sig därifrån. Tjejen har absolut inget temprament. Hon räknar verkligen inte till tio innan hon börjar klaga!

Just nu står hon och slår ett tuggummi packet i bordet, skäller och dansar.
Mammans lilla tjejen är inte lite längre. Det slog mig i morse när jag låg och lyssnade på hennes prat att nu är verkligen bäbistiden borta.....inge mer mys i soffan eller gos i sängen. Utan nu är hon en liten flicka som är påväg att bli stor! Hon är så omöjlig att man vill äta upp henne, den enda mys tiden man får med henne är när det är läggdags/vilning för då vill hon krypa upp i famnen och gosa in sig i köttklumparna (tuttarna) med snutten. Och det är så mysigt att ha henne i famnen, men man måste lägga ner henne direkt när hon somnar annar börjar hon protistera med att snura/sätter sig upp/ eller bara ålar sig som bara sjutton i famnen. Så den tiden är över den med när man kunde ligga i soffan med henne och vila midda!
Neeeeeeeeej nu får vi stoppa tiden.

Den 7 Juli blir ju Faggen (agnes) 1 år och samma dag ska vi ha dop eftersom det kommer så mycket folk. Så vi slog ihop det istället =) Smart va?!?
Och det är enbart för släkten sen ska vi ha ett litet kalas helgen efter för kompisarna hennes!
Så det är full rulle med planering telefonsamtal och ja you name it...

Imorgon ska hon på sin 1-års kontroll och träffa läkaren och få sin vaccin.. och hon som brukar bli så febrig och gnällig efter dessa sprutor. Men jag få se det från den positiva sidan, imorgon kanske jag får tillbaka henne som en bäbis som vill vara i famnen hela eftermiddagen ;) höhö
Och kl 9 ska vi träffa prällen!
Sen efter det en dejt med Jenny Doris Pettersson.
Så det är fullrulle som sagt dom dagarn vi är lediga tillsammans jag och babe Jens ;)

Gud vilket konstigt inlägg men jag skrev bara det som ploppade upp i huvudet medans jag skrev.

Just ja....har ju glömt att berätta att Agnes min lilla hallonmaräng har fått dagis plats from den 5 september!
Ojojoj jag har redan ont i magen. Tur att det är Jensen som ska skola in henne eftersom jag förmodligen antingen går i skolan då eller jobbar. Annars kommer jag gråta blod!


Nej nu har jag babblar klar, nu ska vi käka frulle sen jaa inte vet jag. Det verkar tydligen absolut inte bli någon härlig sommar i år!

Tack



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback