Dom falska små rävarna.....

2011-06-26 @ 07:53:11
Gud jag har gått och irriterat mig nu ett tag på att folk verkligen inte fattar vad dom håller på med egentligen...
Alla människor har rätt till en åskit och till ett tycke, det är självklart. Men sen att sitta och skriva om en annan person i sin blogg det är så lågt så det finns inte. Jag läser massor av  blogg och av 90 procent av dom så har den personen skrivit "skitsnack" om en annan person.. Kom igen nu din lilla fröken/grabb! Det är ju så lågt att det inte ens kan klassas som en lådstadienivå! Varför kan inte personen har ryggrad att säga det till den andra parten rakt ut istället för att hålla på och tissla och tassla via sin blogg. Det är nog mer sårande för den andra ska ni se!
Är inte det förtal att prata/skriva fult om en annan person utan dens vetskap?


Den som mobbar online gör sig skyldig till lagbrott. Det kan handla om förtal, förolämpning, ofredande, sexuellt ofredande, olaga hot eller övergrepp i rättssak.
Om man blir avslöjad med att ha begått ett sådant brott är risken för åtal överhängande. Är man i åldern 15-18 år kan domen bli böter eller vård inom socialtjänsten plus skadestånd till den drabbade. Är man äldre än 18 år kan det i värsta fall bli fängelse.

Så tänk på det... att även om man har lösenordskyddat sin blogg så kommer det alltid fram!
Och nu tänker jag absolut inte på någon särskild person utan på ALLA i allmänhet. Det är så lite som kan göra att allt bli så stort!

Så skaffa er en ryggrad och börja va ärliga istället, för det finns inget som är så fult och idiotiskt som en oärlig person. Sen har man ju som sagt ett eget tycke och egna åsikter men ibland måste man hålla lite imon sig och inte öppna käften för det brukar ofta bringa otur till sig själv. Det finns absolut inget gott som kommer med det utan tvärtom.


Gaaah nu är jag för irriterad för att fortsätta så jag ska plocka upp Agnes som nyss har vaknat sen blir det en dag med Linda idag igen ;O)

AWESOME!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback