Om kocken själv....

2011-03-17 @ 14:14:23
får välja så ställer man sig och lagar ihop två rätter på förmiddan. Så nu finns det lite färdigmat i brist på tid och angageman (?) sedan. Gjorde Makaronipudding och fiskgratäng så nu ska jag lägga fram lite köttfärs om kocka lite gotta på det. Agnes älskar verkligen makapudding, hon bara gapade och skrek efter mer så två portioner gapade hon efter. Så nu sover hon gott i vagnen ute och förhoppningsvis gör hon det ett tag till. Vi vill försöka korta ner hennes sovtimmar på dagen från att sova tre gånger till iaf två.. en kortis på fm och en lång stund efter lunchen. Annars brukar hon svoa en kortis på fm, en timma (max) efter lunch och sen ett par timmar efter mellis! Men hon får icke somna efter 16.30 eftersom hon knoppar in vid 19 tiden!
Men vi får se hur det blir med det, alla barn är ju olika och kräver olika mycket sömn på dagarna. =)

Har jag berättat att vi sökt dagis plats åt henne??! Gaaaah nej nej inte än känns det som men det är dags nu. Iof är det inte förrän 1 september men ändå... det känns tungt att ha vetskapen om att vi kommer lämna henne till andra vuxna som kommer vara med henne, att inte vi kan trösta henne när hon är ledsen och gör illa sig eller ja allt som hör till. Men det kommer gå bra. Jag är ledig tills den 1 september sen ska jag ut i arbetslivet så det blir pappsen som kommer skola in henne eftersom han då är pappaledig en månad då. Sen ska han fortsätta jobba om allt går bra!

Jag saknar verkligen att jobba! Man blir lite knäpp av att vara hemma så lång tid och jag som varit hemma sen arpil :S Men man kommer väl bli less på att jobba med efter ett tag och längta tillbaka till tiden som vart då man fick strosa på hemma med världens underbaraste unge.
En till bäbis kanske???!;P
Ja det får tiden visa...


Nä nu ska jag göra mig ordning för efter Jesses jobb ska vi åka ut till min morbror(idag igen) och har en premiär grillning ;) GOTT SOM SJUTTON!

Ont i magen har jag med, det spänner! WHY!? Gjort det ett par dagar och det känns konstigt i magen med...magsjuka igen? eller kanske den kvinnliga vecka som ska komma på besöks helvete! Åhh vad jag harat det... har aldrig haft problem med det tidigare men efter förlossningen är jag död dom två första dagarna och det känns som jag töms på blod. Kan ha besök i flera flera dagar numer men förr va det ENDAST två-tre dagar. Nu känns det som att det kan vara 10 dagar... är så det ska vara?
Inte nog med att man lagt på sig några underbar gram (som vägrar försvinna) så ska man behöva förblöda med..
Ibland är det så illa att jag får blodtrycksfall verkligen. Kanske borde kolla upp det?
Ajja den som lever få se vad som händer ang min förblödnings-oro.. haha

Nä nu ska jag slita mig och klä mig i andra kläder när man ska på fin midda serru!
Btw, ikväll/inatt/imorgon ska jag ha massa kvalitetstid med min underbara systerson W...
Jag sa till han häromdagen att han inte längre va våran gullegris som är bäbis... han svarade mig ; Joo mommen säger att jag är gullig iaf ;)
Han är så underbar så jag vill äta upp han eller låsa in han här hemma.
Ibland vill han flytta hit för hans mamma säger att han måste sova kl 15 (?) och när han är här får han vara vaken till iaf till natten eftersom han bruka vara ledig från dagis. Plus att han säger att han trivs här hos oss i umeå, "Ni har det fint här i umeå" brukar han säga... haha gullunge.
Han och Jens busar och brottas och sparka denna fotboll hela dagarna och när W förlora och J gör mål då blir W trött och byter sport! Nä han är verkligen bäst den lilla varelsen..

Nu dra ja, Hejjpa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback