Rik = Frågetecken!

2011-03-19 @ 08:59:46
Ja just nu sitter jag här, dagar innan alla räkningar ska vara betalda.. och för att som varit eller är föräldrarledig vet ju svart på vitt att man ABSOLUT INTE är rik för fem ören! Gaah jag hatar verkligen detta. Klumpen i magen kommer varje jävla månad.. man sparar och sparar men vill ändå försöka leva så "gott" som möljigt.. samtidigt som man vill spara så mycket dagar som möjligt för att det ska finnas kvar ifall man någon gång känner att man är less på att jobba eller om nått annat inträffar!
Detta är ett dilemma.. Jens jobbar hela tiden så vi får ju allt att gå ihop, men det skulle vara skönt att få slippa klumpen för ett tag. Det är absolut inte så illa att vi håller på att dö och att Agnes inte har det bra, det är bara det att man kanske inte kan käka en lunch tre gånger i veckan på stan eller ja, ni förstår vad jag menar?!

Jag vill verkligen börja jobba.....
Men vart ska ja jobba? Det är den STORA frågan det.
Jag ska sätta mig ner och kolla runt lite och ringa lite samtal men ja trivs på sjukan men där är man ju inte längre med i matchen om man säger så.. och jag kan verkligen inte gå på timmar utan jag måste få ett vik eller nått. Jaja kan inte skjuta detta under mattan längre utan måste ta tag i detta. Funderar på att ta upp min studier med och plugga till Behandligsassistent.. men där har ja fått kritik med för det finns personer som tycker att det BARA ska finnas b-ass som själv varit i ett missbruk....WHAT? Är det så?
Kan ju inte stämma tycker ja! Ajja ska inte tänka på det utan jag ska skita i den personens åsik och bara köra på.. Jag kommer nog bli en bra b-ass, minst lika bra som en b-ass som missbrukat!!! PUNKT OCH SLUT

Nej nu ska ja dona på här hemma sen blire en prommis i soooolen!
Have aaaa najs daaaaj dude

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback