Sommartid...

2011-03-27 @ 07:50:48
Nu borde det ju vara sommar tycker ja! Vart är sommaren?! Det är -12 gradet outside men det är ändå sommartid! Ähh man blir ju bara deppad av detta.. varför dra man fram och tillbaka kl ? Är det inte onödigt! Småbarnsföräldrar dra ju absolut INGEN nytta av detta?! Enbart att man få kliva upp tidigare varje gång... för jag tror dessa små människorna känner på sig detta med klock fixet! haha

Ja drömmer mig tillbaka till den tiden då Agnes vaknade varje morgon vid 10... det gjorde hon fram till hon var ca 7 månader! Sen vart det 8-8.30 och det är ju acceptabelt, men nu ca en månad har hon fått för sig att börja vakna innan 6! why? kan man bryta detta onda mönster?
Man är som en äldre dam på hundra år, eller ja... tillomed dom är vaken längre än en annan!
Igår knoppade jag och min man in 20.45! Men vi hade släckt heeela lägenheten (vi brukar alltid ha tänt i Agnes rum) men nej nej nu vart det inte så, man ska ju inte vara sämre än andra under "ljustimmen" ;)

Iaf, Agnes HATAR verkligen att titta på tv.. och när hon väl tittat på tv sitter hon bara och ruskar på huvudet och åker därifrån och pillar på en sladd eller en annan elektriskt grej!
Så någon morgonmys till bompa är nog lååååångt borta.

Idag jobbar Jensen delad tur så han kommer hem lagom till lunch, då blir det mat sen åker vi till min morbror Stefan och äntligen fixar denna dator.. herregud vem har stoppar segsirap i den? Gaah det tar alltid hundra år att ens öppna den... vi kan ingen om datorer så det fylls nog bara på mer och mer med skit. Men nu ska allt bort och den ska få sig en omgång av dess like!

Nä om man kanske ska ta och göra sig klar för dagen!?
Nää inte än inte, ja ska ha pyjamasen så länge som jag bara kan.. kanske bara tvätta av mig och åker i pyjamasen tillomed.. det vore ju soft som sjutton det... behöver man inte hålla på att byta om ikväll när det är läggdags (läs 20.00)

Har iaf betalat Alla jävla räkningar och inte vart v något klokare eller rikare på det.. så nästa månad funderar vi på att skita i det... och månaden därefter!

Och med detta tackar jag för mig och önskar er en fortsatt trevlig Söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback