Berörd enda in till djupet av mitt hjärta!

2012-08-28 @ 20:58:54

Jag har länge länge länge följt en blogg, om en kvinna som heter Elisabeth och kämpar mot sin onda cancer. Jag låg här som vanligt på kvällen och läste hennes blogg, varje kväll gjorde jag det i nästan 1 år. Så i helgen skulle jag göra detsamma då jag ser att hon nu lämnat jorda livet. Jag brister i gråter och blir så arg och ledsen att cancern fick vinna! Hon var en del av mitt liv känns det som. Jag har gråtit i hennes blogg men jag har skrattat med. Hon fick mig att se mitt liv på ett helt annorlunda sett. Hur fort det kan vända och hur mycket man kan kämpa och hur mycket man orkar och hur mycket man kan!

Fina fina Människa, vila i frid där ingen smärta eller nått ont längre finns!

Usch det är så hemskt!
En annan klagar över spilld mjölk medans det finns människor som kämpar för sitt liv för att överleva!

Visst få alla klaga och gnälla men jag kommer alltid ha detta i mitt bakhuvud, att det finns andra som har det värre.
Och att mitt liv kommer gå vidare och att det inte alltid bli som man tänk sig!

Livet kan förnedras på ett ögonblick, så njut här och nu!
Det som hände igår få bli ett minne med kärlek och erfarenheter och det som händer imorgon, det tar vi då!

Jag är en grubblare och jag kan verkligen psyka mig själv tills jag når gränsen och sen brister det! Men nu är det färdigt med det, jag lever här och nu och kan inte ändra det som hände igår med göra morgondagen bättre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback