Alkoholfri fredag.

2008-05-23 @ 22:44:34
God kväll kära människa.

Nyss hemkommen från en hårt arbetande kväll on Sundsvalls Sjukhus. Allt ha gått bra idag och ja känner mig stolt.. höhö

En alkoholfri fredag.. hmm tänker ni nog nu.. men nu är det så här. Ja palla inte. Ja orka inte längre dränka mig. Måttligt less på att aldrig få vakna upp en helgdag och vara pigg.. Haha
Känner att ja ha fått lekt av mig nu och nu är det dax att börja leva seriöst. Plus att ja fick ett sjukt "uppvaknande" idag när ja passerade två personer utanför jobbet. Då kan ja lova att jag fick sjukt äckliga känslor i kroppen. Så hua, ja tacka denna period för en trevlig vistelse, men nu försvinner ja förmodligen en stund.. haaha

En person sa även till mig för ett tag sen att ja inte kan kontrollera mitt alkoholintag, Ja försvarade mig direkt med att säga att det kunde ja visst, men ja kunde däremot inte kontrollera vad som hände när ja hade druckit..

Hmmm hallå, vart är du på väg Angelica.? Första tecknet..
Nu när ja tänker tillbaka på hur mitt liv ha sett ut dom senaste månaderna så kan ja inte mer än o säga att den personen hade rätt.. på ett sätt.. Ja är asbolut inte beroende av alkoholen, det är ja inte.. Utan ja tro ja vart "beroende av vanan", vanan av att gå ut varje freda o lörda och ibland på söndag eller onsdag. Så nu måste jag börja bromsa lite.  Men som sagt ja är ung, jag vill leva livet.

Så hädanefter när det är utgång så sker det med måtta, plus att det inte blir hundra gånger i veckan utan MAX MAX MAX 3 gånger i månaden.. om det ens bli så mycket.. haha men men ja ska försöka. Men ja ha ju en karaktär som är as dålig.. men men ja jobbar som fan på att bygga upp den med.. haha

Nej nu ska ja slänga omkull mig i soffan och umgås med Linda och snacka skit innan det är läggdax...

NattiNatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback