Turkland

2009-06-07 @ 22:16:22
today when I walked out my door
I won't be the girl I was before
you made a mark inside my heart...
...



 


Nu har jag kommit hem. Känns både skönt men ändå mycket träkigt. Jag har haft hemlängtan till miljoner men jag ville verkligen inte åka hem igår. Jag har haft en av mina bästa resor tillsammans med 9 andra underbara människor. Jag har skrattat och jag har gråtit på både gott och ont. Jag har träffat människor som satt sina spår i mitt hjärta. Helt otroliga människor. I laaaav them.


Personalen på vårat hotell var bäst. Jag vet inte hur jag ska beskriva dom eller allt vad dom har gjort för mig/oss. Glädje är det viktigaste. När man klivit ner vid poolen eller när man träffat dom på morgonen, när man är trött och less och mår verkligen skit och vill bara hem ha dom gjort en happy. 

Jag gruvade mig för att åka från början, tänkte på hur det va för några år sen. Då dom slet, drog och gapade och tog på en när man gick för bi. Men det är heeeelt annorlunda nu. Dom är lugnare och det vart trevligt att vara ute och gå på kvällarna och sena nätterna. Dom accepterade ett nej. Förr slängde dom nästan in en i affären och tvingade på en sakerna. Men nope nope inte nu inte =)

Jag har haft hemlängtan pga saker här hemma som kändes ogjorda. Jag hade egentligen inte tid med 15 dagars slapp i 40-48 graders värme, kall öl eller drink vid poolen, god mat och massa annat =) haha Men jag tog mig tid. Dom första dagarna var jag stressad, men det släppte där på tredje, fjärde dagen =) Sen rullade allt på och jag mådde som en sinsessa :P

Jag tänker inte dra upp allt som har hänt, men lite iaf. Fått två st tredjegradens bränskada på båda brösterna.. weeeei.
Solen va så varm och det kokade i kroppen, men när det vart för varmt så hoppade man ner i havet eller poolen och trodde det va okej att lägga sig i solen igen.. mmmm säkert. men men, det har blivit fina märken nu och det kanske bara bli nått litet ärr, men det få ja leva med. =) är man dum så är man. Har oxå andvänt solskyddsfaktor 30.... 12 av 15 dagar och det va då ja brände mig... :S sen dom andra dagarna smörjde man in kroppen med cocosolja =) men då brände jag mig inte ens utan ja tycker bara ja vart vitare.

Sen vart man ju hulken när man hade varit på nattklubbarna så man hade ju fått skoskav, trodde man! man hade lätta ballerina dojor som man inte kan få skoskav av men man skyllde på det. Så jag tog av mig skona och gick bakgator i alanya... mycket mindre bra. Vaknade en morgon med en stortå som va större än jaaa inte vet ja och ett litet hål i den. Jajajemsan hulken hade anlänt. Sen gjorde man samma tabbe nästa kväll vi härjade på nattklubbarna. Men då vart jag och mitt sällskap så berusade så vi hamnade dansandes på bardisken på tredje våningen på Robin Hood/Latino bar..... det va högt till backen där du. Man såg nästan till sverige. Hahaha
Skelögd vart man med i turkland. :S Men trevligt som sjutton hade vi. 


Men Men nu är jag hemma iaf och mår bra =)
Saknade efter min nisse är jobbig men så få det vara. En lite semester förälskelse få man väl ha när man är 22 år.? hahaha :D

Nu ska ja lägga mig i soffan och glo på tv innan ja ska natta.
Bilder kommer inom kort =)

Puss på dääääj, sov gott.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback