Händelserikt.....

2010-08-01 @ 14:50:48
Just nu händer det så sjuktligt mycket saker. Vi far och flänger i gårdarna fram och tillbaka =)

Iaf.. denna helg har det varit Umeå fotbollsfestival. Mycket trevligt. Vi var där och vi hejade, men lyckades dock inte heja fram laget i våra hjärtan enda fram...Sandåkern f99. Men dom var tappra.. tidiga mornar och sena disco kvällar. Men dom kämpade. =)
Igår kväll va vi hemma hos Jens mor och far tillsammans med syskon och käkade Kräftor och pajer och räkor och ja, you name it. Magen va inte tom när vi lämnade Rödäng iaf =)
Hem åkte vi och sessan behövde en dos av kärlek i lugn och ro innan hon kunde slumra in. Så vid ca 22.30 sov vi nog hela familjen som tre slaktade grisar.. haha

Man är ständigt trött på nått sjukt sätt. Även fast man har världens bästa Prinsessa som inte alls är dum i sömnen så går man som hela tiden i en dvala. Man tar alla chanser man kan (läs Jens) till att lägga omkull sig och slocka inom en sekund! HAHAHAHA ;)

Jag själv plågar mig igenom dvalan och hittar på saker som ska göras även när man är mamma inom hushållet. Men det går bra. Jag kräver nog inte så mycket sömn egentligen. Jag tro att jag alltid har vairt en som inte gillar att sova mycket. Har för mig att jag va typ det enda barnet i by som gillade att stiga upp i ottan och glo på en svartvitt film, bara för att slippa sova =) haha

Men det kanske man få igen för nu när man själv har kid lixom. Men än så länge är det acceptabla tider sessan slår upp som underbara blå! =) (bara för det kommer det bli skit med sovningen nu)
Men jag vill iaf "skryta" lite... och det är att vi inte behöver vyssa henne till sömns, utan vi myser en stund på kvällen tills hon blir trött, äter sen lägger vi henne i sängen och där trivs hon som bara den. Den somnar hon. Och även när hon vaknar un der nätterna så byter vi på henne, kramas en stund (ibland beroende på tiden) haha, gör ordning mat och lägger hon i sängen där hon får äta.. hon rapar av sig själv sen somnar hon lika nöjd som alltid =) Så det är suuuuper skönt, att jag o Jens få sova tillsammans ensamna.

Ja, jag har slutat ammat iaf. Eller slutat och slutat. Jag pumpar och ger för att se hur mycket hon får i sig. Jag och kvinnan på BVC hade en långt samtal och vi kom fram till att pumpa och se hur mycket hon behöver. Och när jag vet det ska jag börja "fixa upp" mängden i fabriken med. (tuttarna) Så just nu ser våra dagar ut som så.. pumpa pumpa och pumpa lite till =) mata kramas och byta bajsblöja det tillkommer med. Men det är så härligt och underbart.

Man kan ligga i timmar och bara kolla på Agnes och beundra skönheten och att hon är våran. Vi kommer alltid ha henne, vi behöver inte lämna igen hon =) Vi kommer alltid att få pussa och krama på våran lilla flicka. Det är otroligt.

Nä nu ska vi packa ihop sakerna och åka till Svärmor. Hon ska vara barnvakt en stund så jag kan klippa Jens. =) Eller barnvakt, hon ska hålla Agnes sällskap som så fint Jens sa =) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback