Läkarbesök och middasgäster!

2010-08-27 @ 20:52:01
Mammas älskade dossipossi va och träffade läkaren idag. Första läkarbesöket, och hon skämde ut sig! Hon kissade på han samt pruppade i miljoner, och jag ljuger inte, men han vart till och med generad! haha och mamma vart och generad! haha herregud sicken prupp fia. Iaf, hon va perfekt sa dom. Hon va "med för mycket" för att vara 2 månader tyckte dom. Så man har nog ett under child.. höhö
Hon vägde 4600 gr och var 54 cm lång och huvudet var 39,1! Hon är stooor nu! Nu vill hon inte ligga på bröstet och mysa länge (om hon inte är trött) utan hon vill ligga i Babyguppen och kolla runt. Hon älskar när William spelar eller kollar på barnprogram. Hon suger på alla fingrar och seklar ner sig själv så hon är blöt ner till magen!

Mammas älskade unge är inte en bäbis som bara vill sova och mysa längre känns det som. Bm och läkaren sa idag att hon kommer nog vara snabb med allt. Neeej det vill vi inte, vi vill ha hon som spädbarn läääänge! haha

Hur länge är dom spädbarn och när blire dom "bäbis"? Hajar ni hur jag menar?

Iaf, jag saknar alla i sundsvall! Alla mina vänner, hela min familj! Och jag har nu i många dagar saknat mina gammla vänner från förr!
Det ska bli så skönt att få flytta hem och förhoppningsvis ta upp kontakten med dom! Om dom vill... haha men iaf några hoppas jag på. Dom flesta har barn själv och vissa har i Agnes ålder. Så jag ska göra mig ett tappert försök att fråga om dom vill bli min kompis igen =)
Känner du dig träffad? Skriv gärna en kommentar om du vill det... :D haha

Nä men nog ska det gå, man gled ju isär pga vissa saker men nu har man ju kammat till sig och blivit ett par år äldre!
Nä men vi få se hur det blir. Ja tvingar mig väl på dom om inte annat..

Jag har tänkt på en speciell tjej som jag har haft mycket tok med. Vi umgicks när vi var 14-15 år och hade as kul. Vi satt på hennes ballis varma sommardagar på örnen och drinkade innan det var dax för partaj!
Vi smed planer och hade riktigt kul! Henne saknar jag som sjutton...
You know how you are ;) haha

Nog om det ville bara berätta det! haha

Iaf, nu ikväll har vi haft middasgäster här från Sundsvall (Uffe och Bettan, mammas faster och farbror) mycket trevligt! Fick en stickad klänning till Agnes som va gryyyyyymt söt! Och lite dukar. Det tackar vi för! Bock och lyft på hatten.

Nu ska vi käka lite godis och kolla på film, köpte fyra nya barn filmer idag, dels för William men mest för mig egen skull! Jag älskar barnfilmer så jag och Agnes kommer ha det hur bra som helst när hon kan kolla med mig :D

Ja skulle ju slänga in lite kort ja, men det få bli en annan dag. Ska tömma kameran imorgon (om tiden finns)
Nu kallar familjen på mig så nu ska ja röra mig en dm närmare dom!


Kommentarer

Postat av: Emma

dom kallas ju spädbarn ända tills dom är 12 månader.. efter 6 månader kallas dom typ "äldre spädbarn" eller nåt sånt :P har jag läst

2010-08-31 @ 15:32:27
URL: http://emmamaria.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback