Stopp i kanalen, eller?

2010-08-10 @ 19:51:24
J ibland undrar jag egentligen hur liven (läs Agnes) mår. Hennes bajseri är för oss ett mysterium. Hon fiser värre än en karl och hon bajsar sällan. Kan det vara bra ? Varje gång hon bajsar så blir jag varm i mamma hjärtat och tänker, Yes nu är det på gång att lösa sig! Men jag fick endast vara glad för en stund :D så jag lever på det en stund. För imorgon kommer det inte komma nå avföring om jag känner henne rätt..
Inte konstigt att barn får "kolik" som förmodligen egentligen är stopp i kanalen! Förstoppning med andra ord, har jag fel? Kanske, men det är teori!

Agnes har inte kolik, hon behöver bara få skrika av sig ett par timmar på kvällen och visa att hon finns och att hennes mamma eller pappa inte ska glömma bort henne. Men hon är världens snällaste unge. Hon sover, äter (bajsar ibland) fiiiiser hela tiden och blir paff varje gång...haha det ser så roligt ut när hon spänner upp ögonen och putar med läpparna!

Men men iaf, ojojoj nu la hon av en riktig rejäl fjärt så det luktar mummsan nu i vardagsrummet =) hallelulja

Var till bvc idag för vägning och mätning... hela 4215 g och 54 cm lång. Stora charmiga flicka!
Alla blir så "tagen" av hennes skönhet, eller så är det allt hennes hår som gör att folk måste lägga en kommentar ;)
Hon är världens finaste i sitt hår och jag är stolt över det, men det blir så varmt för henne. Hon duschar = dagen efter luktar hon svett i håret igen :S det är inte en fördel med att ha mycket hår.
Hon är en speciell flicka. Hon vill inte att man ska "klappa" henne till sömns och man får absolut inte lägga in hon i ett täcke eller att hon ska ha täcke om nätterna. Hon vill ligga ensam, på rygg utan täcke och sparka med benen tills hon somnar. Ligger och gör ifrån sig nått ljud och söker tutten. Ja det är ju en sjuk sak det med. Varför började vi med den? Joo för annars skulle hon ligga vid mitt bröst 24/7... och nu har hon ett tuttbehov av dess like. Hon har denna tutte i hela dagarna, spottar ut = blir hysterisk och sen somnar hon!
Nätterna går tack och lov mycket bra. Hon söker inte tutten om hon har somnat djupt. Så det är bara som en insomningsgrej hon har.
Hon rör sig hela tiden i sängen med, vilket är naturligt men hon har gjort det länge nu. Ibland ligger ho i fotändan och undrar vart hon har tagit vägen! =)

Dagarna då Jens jobbar är tunga, bittra och trötta. Vi gör inget. Vi blir som förlappad hela familjen. Idag tog jag mig orken till att gå ut på en promenad efter bvc. Sen tvätta lite och plocka undan. Annat är det när han är Ledig, då far vi runt och gör saker hela tiden =) Vilket kan vara skönt att han ett break ibland, egentligen. Men jag var mer aktiv när jag var gravid än nu känns det som. Men men! Det kommer nog tillbaka.
Man mår ju inte tipp topp i huvudet heller, så därför kanske man är som i en bubbla!

Nä nu vill dottra umgås och jag ska stoja med henne nu och trötta ut henne så hon knoppar tidigt ikväll. Vill inte roa henne till midnatt som det bruka bli. :S

Så........på återseende gott folk!



Kommentarer

Postat av: evelina

Haha barn kan inte lukta svett!:P Köp lactolos o sluita va så tjurig

2010-08-10 @ 22:32:17
URL: http://evelinapersson.blogg.se/

Postat av: Anonym

Din son luktar ju svett!! Ha ha ja ska, men då skiter hon väl hela tiden istället :) men det är värt att prova.

2010-08-10 @ 23:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback