22 Juni -10

2010-06-22 @ 09:04:55
Jobbig dag idag. Idag är jag less och känslig. Jag vill inte ha magen på min kropp idag. Den är ivägen, mycket oxå! Jag vill att det ska vara klart nu. Kan man dra fram tiden? Isf vill jag göra det, ett par veckor!

14 dagar kvar till Bf. Men jag har räknat med att gå över tiden så jag har minst 3 veckor kvar :D *weeeei*
Jag vill ha ut henne NU. Jag har som en plan som jag vill ska börja.

Min höfter orkar snart inte mer. Jag kan endast ligga på dom och jag tro att min högra höft börja ge upp hoppet nu av att bära dessa kg. Det gör ont, och bränner och jag vill bara köra en kniv i höften. Ryggen kan jag inte heller ligga på för länge för jag börja må illa och blir helt yr, så nu äre bara min vänstra höft som "funkar" men hur kul är det att ligga åt samma hål och gärna titta in i Jens rygg om nätterna.. Massa skoj ;)
Magen då? Näää justja!
Men men jag biter ihop, det är ju så kort tid kvar. Men jag är "less" nu. Jag vill bara krypa ur mig själv och bara stå på sidan om och känna mig absolut inte handlingsförlamad.

Igår gick jag och observerade min egen gång när vi var på Sjukhuset. Helt seriöst, jag går som på gungen. Höger, vänster, höger, vänster osv. Puttar någon mig framåt, bakåt eller åt sidan så tippar jag. Folk glor och igår vart jag riktigt arg. En kvinna kommer gående och pratar i telefon. Hon slutar att prata och rå glor på mig. Så jag fråga Jens om jag har en snorkuse i pannan eller nått annat, men det hade jag såklart inte. Sånt kan verkligen paja mitt humör!
Jag menar, vad ska ja göra! Det gör ont och det är som att jag går så automatiskt.

Plus att jag bli så jävla less på folk som hela tiden ska kommentera min mage!
Jag är stor, jävligt stor är jag oxå men jag ligger hur fint som helst på alla mått och vikt och sånt.
Förstår inte folk att man blir stor om magen när man är gravid? Förstår inte folk att man bär ett annat liv i magen som väger ca 3-4 kg när det är klart? Förstår inte folk att man har sjukt mycket vätska i kroppen/magen när man är gravid? Vad är det folk inte fattar????
Många har frågat om jag är säker på att det är en..... Nää jag är inte det, men du kanske kan tala om det för mig, eftersom du är en gud på att bedömma!
Kom Igen Nu... Sätt dig på stan och kolla på folk, folk som är gravid. Är jag makabert mycket större eller? Det finns folk som blir mycket större än mig och det finns folk som blir mindre.
Jag ska tala om för er alla spekulanter att jag är SÅÅÅÅÅ sjukt många kg lättare än vad Linda Rosing och Katrin Zytomierska VA!


Visst, jag har gått upp i vikt. Och det syns på röven, låren armarna och ansiktet. Överallt syns det. Men det känns oxå. För det första så kan man inte ens ha sina normala kläder. Så jag har levt i mjukbyxor och leggins sedan vecka 20! Sen när man är gravid och får foglossning tidigt, jävla tidigt. (Jag fick det onormalt tidigt)
Så vill man gärna inte röra sig allt för mycket med tanke på att det känns som ens underdel verkligen inte vill vara med! Sen har jag inte varit ett big fan av att träna seriöst heller tidigare och vart det inte när jag blev gravid heller. Dom senaste tio veckorna har jag tillbringat i en lat ställning. Jag gör gärna inte det som inte är nödvändigt.

Och en annan sak. Går jag på stan en timma då är mina fötter stora som fotbollar, plus att jag är så sjukt trött så jag somnar alltid i regel när jag kommer hem!

Så snälla folket, kommentera inte att jag är stor! Jag vet det. Ni kan ju fundera över hur det känns för mig!
Plus att det var väl ingen som hade förväntat sig att jag inte skulle bli stor heller? Hade ni trott att jag skulle bli mindre och det har kommit som en chock eller?



Kommentarer

Postat av: Emma Strand

Men visst är det jobbigt???? Jävla idioter. Enligt alla så var jag för liten, guuuuuud vilken liten mage jag hade och jag HADE JU INTE GÅTT UPP NÅT I VIKT ALLS! ÄTER DU INTE MÄNNISKA? bla bla bla. Jag kände bara för att ge dom en smäll, varför ska man kommentera? Alla är väl olika, och ut kom en frisk liten unge så vad vill dom ha sagt? Jag fattar inte. Nu blev jag irriterad när jag tänker tillbaka på detta. Haha. Men snart är det över :D och när du ligger där på förlossningen så kommer du att ångra att du någonsin längtade tills hon skulle ut ;) Men det är underbart :D

Kram!

2010-06-28 @ 00:27:58
URL: http://emmamaria.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback