Havandeskapsförgiftning?

2010-06-29 @ 08:59:34
Just det...
Dagen började rätt bra. Plocka lite hemma och allt sånt. Drog iväg och badade ett par timmar innan vi skulle till BM....Underbart tänkte jag, först en halvtimma förtidigt och sen va jag som lite irriterad allmänt. Så jag hoppades att det skulle gå fort detta besök. Kommer in, gör det vanliga men denna gång ska jag kissa på en sticka. Vilket jag gör och det visade inte goda tecken. +2 på protein (inte bra) fick även det bekräftat att det va därför jag varit så svullen. Iaf åker hem och fixar en väska utifall att det blir igångsättning eller om jag kanske få stanna kvar. Det vart inget av dom. Jag fick ligga på en härlig brits i över fem timmar för att sedan åka hem. Men maten va super god och personalen var underbara! Jag längtar tillbaka. Doktorn va hur bra som helst och jaa, jag vet inte. Jag va trygg!

Om jag va rädd i bilen på väg upp?
Nåå jävulskt, tankarna kom och allt bara flög förbi som i revy. Jag visste inte vad som skulle hända men vill ändå vara inställd på att vi kanske blir kvar och att våran älskade unge kommer att komma ut lite tidigare. Då vart jag skit rädd för det. haha jag som trodde jag va så inställd på detta, men icke icke. Jag va gris rädd!
Men det enda alla sa igår som träffade oss var; Ja ni är ju inne i rätt vecka för att det blir igångsättning!
Men iaf så kom det fram att jag har början till Havandeskapsförgiftning.....UNDERBART!
Så nu blir det extra kontroller hos BM =)

Jag är less på denna graviditet nu. Jag kan säga att jag verkligen inte är ett big fann av att vara gravid. Det var inte alls som jag hade trott eller som alla sagt att det ska vara. Jag har bara haft problem, ont och mått som en kratta, inte njutit alls många gånger. Det enda jag inte fått under denna graviditet det va att jag inte kräktes från början!
Jag ångrar mig inte, absolut inte. Men jag känner mig sjukt rädd och kommer nog ta avstånd från att bli gravid igen, på mycket länge!
Nu vill vi ha ut denna underbara varelse... vi längtar så!


Plus att igår när vi va på förlossningen så hörde vi massa nya bäbisar, och massa mindre roade mammor. Men det va underbart, jag vart varm i kroppen och bara önskade att det va våran tur snart. Men kom på dock att om 8 dagar så går våran tid ut =) hihi


Har även varit i sundsvall nu över midsommar. Underbart va det med.
God mat och härligt sällskap.
=)
Nu ska jag göra mig klar innan vi ska åka in till svärmor och sy lite!
Sen hoppas jag på en lunch på stan i det fina vädret, sen hem och viiiiila :D Hela kvällen ska jag vila!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback