Magsjuka?

2010-06-15 @ 08:24:10
Känns som det är magsjuka på väg? Hmmm kan livet bli bättre utifall det är så?
Jens har ju kräkts. Jag va då jävla noga på att han inte fick vara runt mig, till vilken nytta då egentligen? Bakterierna fanns ju redan. Men iaf, jag har klarat mig (?) kanske! Jag har mått illa och har ont i magen ständigt. Känner att jag vill kräkas men eftersom det är en fobi, slipper jag gärna. Jag lägger mig ner, vrider och vänder på mig och pustar och stönar!

Jag sa det herrn igår att få magsjuka höggravid kan absolut inte vara det absolut rockigaste.....
Jag känner ingen som helst hunger heller !!!!!!!!!!!!!!!!!!! =O
JAG ÄR SJUK!

Jag är bara illamående och stressad i kroppen. För jag gör allt för att det inte ska "bryta ut" om det är nått.

Stressen är nog för att jag inte riktigt hänger med ang min mage och vårat knyte. Jag är van att hon rör sig och ger mig en och annan buff mest hela tiden. Men nu dom senaste dagarna har det endast varit som en puff att "jag finns fortfarande kvar" Antingen är det fruktansvärt trångt i magen eller så är det en lite Mammas-flicka (latpuppa) ;) haha

Min älskade fästman sliter fortfarande ont när det gäller mig. Gud vad jag ska ge han alla stjärnor på himlen när allt är klart (läs våran dotter har flyttat hemmifrån) haha nä nu skojsar jag bara. Jag står i evig tacksamhet till han.
Han är världens bästa fästis och han kommer att bli världens bästa pappa.

Plus att han är världens bästa fotbollsspelare i div 4.......... enligt mig.
Han hade match i lördas, dom söööööööööög verkligen. Jens vart inbytt i minut 70 kanske! Leker lite med motståndarna samt sina egna polare, slänger iväg en kommentar och baljar direkt!!! aaaaa men dom förlorade med 2-1, men ändå! Jag vart stolt som fan. Gåshuden och tårarna i ögonen när snubben ropar ut i micken så kände både jag o mamma hans att detta ska firas. (inte för att det va hans första mål, utan för han leder mål-ligan)
Sagt och gjort, jag köpte jordgubbar och grädde och krossade daim...... vad fick jag för det? Jooo en hemkommen magsjuk man vid 03-tiden! Men iaf... jag Älskar han ändå, min lilla Messi! <3


Nä det jag egentligen skulle säga var ju att stackarn har jobbat hela natten, slitit, haft ont i hjärtat (saknaden av mig) plus att han inte kännt sig riktigt hundra. Men iaf, tapper som han är tar han sig iväg till jobbet och gör det han ska. Sen kom han hem imorse strax efter 7, hoppade in i duschen och gör sig klar för att åka på en kurs som ska hålla på mellan 8-16! =O hade du orkat? näää jag hade inte ens orkat jobba natten.

Han springer runt här hemma, efter mig och hela tiden frågar om ja behöver hjälp. Jag vill försöka klara av så mycket som möjligt själv. Men jag förstår nog inte vart gränsen går. Jag plockar tungt, lyfter gärna tvättkorgen över huvudet och far omkring som en trasa här hemma.
Men det är så det är. Jag är inte handikappad bara för att jag är preggo. Bara lite tröttare, segare, argare, tjockare, orar samt lite lite lite gnällig......
Jag kan fortfarande gå själv och äta själv och allt sånt. Saken är bara den att jag inte vill att han ska göra allt. Men det slutar ändå med att jag sitter i soffan och han avslutar det jag påbörjade.
Han blir nog apless på mitt pustande och stönande när jag typ lägger in tvätten i maskin!


Är jag Hemsk? =O
Eller är jag bara en höggravid 23-åring som inte mår allt för bra?

btw, jag vill knäppa kort på oss.....
undra om vi ska ta oss in till stan imorgon och kolla om det finns någon som kan utföra det...
Jag vill med göra en gips avjutning (?) av magen.. Jag tycker sånt är as läckert. :D Jens va mer negativ mot det för han ville inte ha mina tuttar på väggen........................................................ men jag tro jag har övertalat han! ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback