v.40

2010-06-30 @ 09:57:13
Idag är det dags för veckobyte. Och inget veckorbyte som helst, utan sista veckan...40! =) i regel iaf, men jag vet och är inställd på att blir inte min havandeskapsförgiftning "värre" så kommer jag gå över tiden! Inga problem alls känner jag just nu. Jag börja få förlossningsnojja. Jag som trodde jag va klar med allt och att jag hade landat i det. Men icke icke!

Annars då. Jens har jobbat natten så han sover (hoppas jag).
Jag har nog insett att jag måste vila lite mer. Va till Jeppes mor och far igår och sydde lite. Bilder kommer sen!
Iaf, jag satt på en stol i en timma, rakt upp och ner och kollade på Svärmor när hon sydde, och mina fötter va stora som bollar. På en timma!!!! Det va sjukt. Så det va bara till att packa ihop oss och göra kalrt våra ärenden och sen åka hem och lägga sig. Vi la oss vid halv 6 för vila men sen tog jag mig inte upp. Jag låg tills det vart baddags och sen sängläge. Det är sjukt. Men förmodligen har vi ju fått svar till varför jag vätskar på mig så mycket.

Fick iaf med stora bokstäver uppgiften av förlossningsläkaren att jag skulle kontakta min BM om ny tid för nu blev det tätare kontroller. Men hon har ju semester den lilla donnan. Och VC ville inte riktigt ta sig ann mig för dom vet inte vad dom ska göra med provsvaren????? ÖHH VA? sa jag!
Efter lite ordväxling och en aning utdömmning kände jag att, Nää jag tänker fan inte utsätta mig sig eller kickan för dom på VC så jag sa till dom att jag håller kontakt med förlossningen istället! Helt sjukt att dom på VC inte vet vad dom ska göra! Deras doktorer kanske inte riktigt är insatt i den planen fick jag till svars!

Så nu har jag sagt att jag ska ha kontakt med sjukhuset tills på månda då min Bm är tillbaka, så få hon boka in en akut tid...

Nu ska jag plocka lite här hemma, och nu kanske det är dags att packa väskan? Jag har ju packat den förut flera gånger, men nu av någon anledning så ligger allt fint ihopvikt på skötbordet. Så jag känner att nu kan det ju hända vad som helst, när som helst så jag ska nog slänga ner allt i väskan så den finns. =)

Närvös? Nääää inte ett dugg!

Mer då? Njaa det är väl inget mer som hänt precis. Joo en sak.
En vän har förlorat sin pappa. Och det gör ont, det är så tråkigt men förhoppningsvis skönt för han!
<3 Mina tankar går till familjen och jag kan inte föreställa mig deras smärta!

Nu ska jag tvinga i mig nått att äta och sen duscha. Kanske ska bege mig ut på en runda runt fotbollsplan? Eller ska jag bara slappa i soffan? Hmmm det blir nog det sistnämnde ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback