Negativitet plus positivitet.

2010-05-12 @ 18:24:40
Ska man börja med det negativa?

Ja det gör jag nog.
Jens jobbar hela tiden, vilket är bra för någon av oss måste dra in pengarna när en annan sätter sprätt på dom. Iaf, han ska jobba natten hela sommare. Bra Bra då är vi inte utan pappa på dagarna. Men han har fått en gris schema rent ut sagt. Han jobbar seriöst 6 nätter i rad. Men är sedan ledig många nätter efter det. Men vad gör det? Under tiden han jobbar då? Han blir som låst pga att han måste sova för att orka. Men jag vill ändå hitta på saker när det är fint väder. Jag kan hålla mig tyst för att han ska få sin sömn. Men Guppie då? Ahhh nu jävlar är tant arg känner jag.
Men man få vara arg över en sån sak, eller hur?

Vi håller iaf på att vela över en lite semester vi hade tänkte ut. Antingen blir det en tripp utrikes i september eller så blir det en lånig i sthlm... hmm vi är som lite klyven.
Jag har pratat med massa nyblivna mammor samt pratat med min BM och hon säger som dom andra.
ÅK VART NI VILL!!!!!!!!!

Och det stämmer ju. Det må ju vara bättre att åka när bäbisen fortfarande ammas? Hmm plus att förhoppningsvis är ju Guppie 3 månader innan vi beger oss.

Nä nu är ja lite irriterad över det med känner jag. Jag vill ha som en plan! haha
PlanerarAgge serru! Allt ska planeras och gärna följas på punkt och pricka, annars blire det inte bra i min hjärna eller min kropp. Är som en lite tvångstanke det där. Men men, sånna få man ha oxå när man är preggo!


Vet inte om jag har berättat om när vi födde barn i tisdas? Hmm iaf jag trodde jag skulle få massage. Men NEJ SÅ F*N HELLER..... det va Jens somm jag skulle massera. Så han vet hur han sedan ska massera mig :D Det är positivt. Men iaf, det va super mysigt. Jag längtar tills vi ska föda nu! Det kommer bli awesome.. Ont som fan med det är jag beredd på. Kan nog inte förbereda mig på hur jävla ont det kommer göra, men det är inte smärtfrtitt iaf :D Men det behöver det inte vara heller.



Ja ska vi köra lite positivitet nu ?

Jag är världens lyckligaste kvinna som har Jens i mitt liv.
Jag är en bitter preggo donna som inte orkar så mycket mer snart. Och han ställer upp, till varje pris! Han kommer att bli världens bästa pappa och världens bästa man! Jag älskar denne prick från solen och månen och tillbaka igen. Plus att han är en dom mest ödmjuka människor som finns (strax bakom mig då vill säga) ;P Han tänker aldrig på sig själv. Bara på alla andra. Han ger hur mycket som helt och tar knappt nått. Han få mig att både gråta och skratta. Jag skrattar varje dag från hjärtat när han sätter igång med sina speciella saker han får för sig. Han är en pajas som alltid lättar upp stämmningen.
Jag gråter gärna flera gåner om dagen numera, pga saker som inte känns allt för bra. Han låter mig då vara en stund och sen kommer han så jag få gråta en stund i hans famn, sen pratar vi ut om saken och kommer fram till en lösning.
Han offrar allt för mig. Han är helt underbar och min kärlek till han kan jag ej beskriva i ord och jag kommer aldrig kunna visa tacksamhet för allt han har gjort och allt han kommer göra för sin familj.

Jag har även fått för mig att ja måste bada varje kväll... det är jätte mysigt. Men ni kanske kan förstå hur det ser ut när paddan ligger där. ca 7 veckor kvar till BF och tjock som ett hus. Kan endast fylla halva badkaret och sedan sakta sakta stiga ner för att inte hela Obbola ska bli vatten fyllt. Drar jag ur proppen innan jag stigit upp finns risken att damen blir liggandes tills hjälp kommer. Men iaf det jag ville säga är, att till och med då så får jag med Jens ner i badet. Jag älskar att bada med han. haha
Ni kan ju tänka er bilden när vi sitter där som två personen, den ene stor som ett berg och den andre kan ej andas. Men det är som en rutin vi har fått in. Vi sitter som ihop tryckt och bara kollar på varandra. Ibland kan vi börja bråka i badet och ibland kan vi diskutera nått. Häromdagen hann han aldrig kliva ner förrens jag började gråta. Då satt han på golvet vid Badet och tröstade mig :D
Min älskade Prins, vad skulle jag göra utan dig?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback