Förkylning....Check!!

2010-09-25 @ 20:21:51
Som vi alla har befarat så har mamma Angelica åk på en härlig förkylning. Men nu är det andra tider, kan inte ligga i soffan under en filt och bara tycka synd om mig själv. Nu finns det en liten som behöver alla uppmärksamhet som hon kräver. Så vila....det få bli i graven! Jag pepprar mig med Alvedon samt vatten och snorpapper. Det som är dyng jobbigt är ju att Liten oxå håller på att åka på sin första sjukdom...förkylning dvs. Snorig och grinig och varm! OMG

Var iaf idag ut på Ikea/Birsta och inhandlade en Sovpåse eftersom Agnes inte vill ha kläder eller täcke när hon sover. Och det gillar inte mamma, hon blir så kall :( Så nu har hon en påse på kroppen och än så länge sover hon sött i den, så vi håller tummarna att hon inte vaknar i panik inatt och vill vara fri like a bird. *peppar peppar*
Införskaffade även en tjockare mössa och en till halsduk/haklapp på Name It. Det är nog världens bästaste affär det =)
Vi hade med oss William med. Och inne på Birsta så var det en clown............och William verkligen ogillar sånna saker. Panik i kroppen och kröp upp i Jens famn och bara mådde inge bra alls. Men efter ett tag så ville han ha en ballong och lite karre, som Jens fick gå fram och hämta :D Sen längre in så fanns det en Stor Blå Nallebjörn av nått slag som oxå ogillades, men han ville ha en Ballong ifrån han med, så Jens offrade sig för laget och klev fram dock följde William med men man såg att han verkligen inte ville. Men det gick bra iaf. Och det häftigaste av alla (läs tyckte William) var att dom körde in en Corvette in igenom dörrarna nere vid ingången =) han var som fundersam vad dom skulle göra och började fråga om det var tjuvar som skulle ta alla Pippi Pengar..Hmmm

Men iaf, in på ikea och köpte som sagt sovisen och sen vart vi hungriga, ställer oss i kö j*veln som var hundra mil lång och trampar, köper det vi ska och sen ser W att jag har köpt en Pizza bit och ville ha en själv. Så Jens återigen offrade sig för laget tillsammans med William och ställer sig i kön som är mil lång igen. Mitt i kön blir W bajsis så vi springer till toan och tränger oss, väl inne när han sitter så säger han att han bara skojsade! Åhh tänkte jag, skit unge nu!

Han är för underbar denna unge, fantasi och historier så man bli gråhårig.. haha
Men det är härligt att höra på när han berättar om alla saker han gjorde när han va fem eller när han var lång eller när han var stor. Mosters älskade unge punge

Nu är det iaf lugnt i stugan och Liten sover med pappa (han glor nog på fotboll) jag sitter här och har det härliga lördags nöjet........tvättstugan!

Nu ska jag hoppa ner i myskläder och vänta tills tvätten är klar så jag få knuta ner mig tätt intill det älskade underbara barnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback