Hoppla pollen!

2010-09-15 @ 19:53:42
Hejsan i stugan pugan!

Allt väl folket?
Jag har tänkte att blogga nu en längre tid, men som sagt....livet som småbarns förälder är inte allt för lätt ibland =) tiden finns inte alltid och lusten samt musten finns inte heller. Men idag har jag tänkt att jag ska plinka in lite av varje!

För att börja inlägget med lite positivitet så har vi nu fått en lägenhet i sundsvall! Weeeei
I granloholm, vilket är superduper eftersom det är ett kalas ställe med massa barn och nära till allt men ändå inte. Och absolut inte samma avstånd som i Obbola =) Så life is faaaking good now!
Jeppe jobbar och jag glassar hemma med en grinig liten 10 veckors bäbis! Myser på och skrattar och kramas för fullt.

Så den 1/12 finns vi i sundsvall i en ny lägenhet med nya utmaningar =D

Det älskade barnet växer så det bara knakar om det! =) hon väger lite över 5 kg nu och är värsta biffen. Ingen 3 kg flicka länge...eller jo, men en flicka med snygga valkar som man nyper och pussa på. Hon älskar när man pillar under fötterna och när hon får ligga naken på golvet och sparka lös, speciellt när pappa slår på rumpan och säger tjockis! haha då är det en happy baby.

Hon är ju som sagt förmodligen mjölkallergiker..:( mycket jobbigt och tråkigt eftersom man inte vet hur det kommer bli senare. Men vi hoppas på det bästa. Vi ger hon nu en mat som heter Althera (?) som luktar bajs!
Men Men..

Bråkat för fullt med apoteket i sundsvall idag med eftersom dom verkligen inte fattade att vårat recept på maten kom ifrån en läkare i Umeå. Så mamma nerverna med en galen bäbis högg direkt. Fick efter en längre "prat"stund ut maten samt tillbaka receptet! Jävla nollor på Gripen om jag få säga det själv. Plus att hon frågar om jag har bråttom och jag svarar - Ja hon är galen och hungrig så lite panik är det. Ändå slöar kvinnan på! Men men det gick ju bra tillslut och det är ju huvudsaken!

Har även pratat med F.kassan och det slutade med mer pengar i månaden vilket känna skönt med eftersom vi aldrig vet hur jeppe kommer att jobba, men det löser sig alltid. Finns ju ingen i sverige som har svultit ihjäl säger min mamma! Så inte kommer vi bli dom fösta iaf.. haha

Nä nu börja jag lessna på att plinka så jag ska förflytta mig till golvet där min bäbis och min älskade underbara fästman leker och kramas.
Ska även göra klar lillan för natten, för ikväll SKA jag se efterlyst =) haha

Så nu tackar jag för mig och inom sin tid kommer det bli en bomb med bilder. (läs när tiden och lusten finns)


Och en sak till: Varför kommer inte mina inlägg in som jag gör från telefon in? Jag måste alltid logga in från en dator och efter det finns dom med? Äre så det funkar eller gör jag nått fel?

Ajja tack för alla kommentarer, jag svara på dom senare!
Piss Off


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback