Politik och Politik!

2010-09-20 @ 19:11:47
Kan ju först och främt säga GUD vad skönt ang valet.. dock jävla besviken på svenska folket som röstade in SD i riksdagen! Men som sagt alla har sin åsikt och sina värderingar.

Själv är jag en blåing. Ni undrar säker varför. Och det ska ja sanbbt berätta för er! Jag hatar Bidragsfuskare..... jag tycker väldig illa om dom som utnyttjar systemet med att vara "sjukskriven"! Nu ska det förhoppningsvis bli ändrig på det vilket är kanoners. Folk ska ha rätt till att få prova på om man kan ut och jobba igen. Man ska inte sitta inne och klaga och få MINA pengar. Så anser jag!

Sen är det som så att alla har INTE samma livsförmåner som andra. Jag kanske har mer pengar i månaden än du, vilket beyder att jag kan leva efter det med. Du ska inte då bli bitter och börja grina över det och säga att du blir behandlad på ett oförlåtligt sätt. Man väljer själv som individ vad man ska göra av sitt liv. Sen om man väljer att ta till flaskan eller nått annat är det upp till EN SJÄLV! Eller om man väljer att skaffa barn innan man gått klart skolan eller om man bara av lesshet hoppar av. Det är ditt fel. Sen är det självklart bra att det finns ett bidrag man kan söka, om man inte börja missbruka det och ser det som en trygghet. Sånt är så jävla fult. Är man inte sängliggande och halv i koma tycker jag att man ska göra sig förtjänt av sina/mina pengar.

Ni kan kalla mig girig eller grinig eller "översittare". Men folk som går in med att man ska tänka på andra, piss off! Vem fan tänker på mig eller tackar mig när jag får jobba och slita för min egen föda samt föda andras munnar som jag inte ens får bestämma vilka det är själv.

Detta är MIN ÅSIK så därmed ber jag er respekter det eftersom jag respekterar eran åsikt.

Men tänk på en sak.... det finns ingen i sverige som har svultit ihjäl eller måste bo på gatan (om man själv inte valt det) det finns ingen i sverige som inte får sjukvård eller tandvård!!!

Och till alla som tror att sjukvården samt tandvården ska bli privat! NEJ NEJ NEJ, det tro jag inte. Och om det så blir det så kommer det absolut inte bli dyrare än vad det är nu. Tänk själv, är det privat så måste dom har sina patienter, eller hur? Därav kan man inte höja priserna för då kommer dom inte ha några patienter, sen finns det faktiskt nått som heter Försäkring!

Och saken är den iaf i Sundsvall... alla klagar på allt! Vilka är det som styr i Sundsvalls Kommun? Vilka är det som fördelar pengarna kommunen har? Vilka var det som sa att Himlabadet bara skulle kosta 125 miljoner eller vad det va med det vart dubbel kostnad!? Jooo SOCIALDEMOKRATERNA!

Men men, nu har jag sagt mitt. Alla har en åsikt och alla har ett tycke och det är så det funkar annars kommer denna värld aldrig funka.
Så va vänlig att respektera andras åsikter och synpunkter för det är som sagt nått man fastnar för hos ett eller fler partier.

Kommentarer

Postat av: Cicci

Kunde inte sagt det bättre själv!!! fyfan va rätt!!!!! håller med dig till punkt och pricka!

2010-09-20 @ 20:16:25
URL: http://c1cc1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback