10 December

2011-12-10 @ 07:45:02

14 dagar kvar tills jul och stressen börja komma ikapp en. Inte en enda julklapp är köpt så det ska jag roa mig med idag hade jag tänkt...Väldigt skojsigt!

Snart ska vi höra oss klar här för att åka och hämta favoriten William! Gud vad jag saknar han... har inte träffat han på över fyra veckor och jag kommer krama han blå och reta han till miljoner! Igår ringde han och det var så sjukt att prata med han, han har blivit så stor känns det som! 5 år.. vart tog tiden vägen när han var yttepytte?
Agnes har gått och blivit en vilding hon.. till salu rätt ofta känns det som!
Varför vart hon så stor så snabbt med?

Igår låg och och tittade på henne innan jag somnade och tårarna började rinna, klumpen i halsen vart för stor och jag började inse sakta att min lilla bäbis inte längre är en bäbis. Hon är en egen individ som inte alls är lika beroende av mig som hon var för 1 år sen. Hon är en dam med en envishet av dess like och en tjurighet som vi inte ska prata om. Hon är en kopia av mig när jag var liten. Lika tjurig och lika vacker!

Hon pratar på som aldrig förr och orden bara ploppar ut emellan åt.. annars är det mycket av hennes egna språk. Alla är så facinerade av att hon är så liten på både ålder och längd och kan så mycket. Fröknarna på dagis ger bara beröm och berättar om hur go hon är mot andra barn och mot dom. Hon kramas med alla och det spelar ingen roll om det är någon annans förälder utan kramas ska hon. Hon är lika lycklig när någon annan kommer som när jag eller Jens kommer! Häromdagen när jag kom satt hon i knä på en pappa och kramades med han.. är det rätt eller fel? Och när han skulle gå med sin son så gav hon både pappan och barnet en kram och vinkade och sa hejdå och gav släng pussar. Hon kramar alltid fröknarna när hon går hem och ropar långt på väg hem "heeeeåå" och vinkar.

Hon har ju sin kärlek G på dagis med.. Dom kramas och pussas och matar varndra och försöker bära runt varandra! Hon kan ropa på han när hon ser dagis och lyser upp som en sol när hon ser att han är på dagis redan när hon kommer.


Nej nu ska jag hoppa in i duschen och bada barnet innan vi ska bege oss mot äventyren





Jag saknar dig så det gör ont!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback