Styrkan..

2011-12-20 @ 13:45:25

Att tappa kontrollen över sig själv är det värsta som kan hända.
Just nu är jag maktlös när det gäller mitt undermedvetna, allt äter upp mig. Jag kan inte styra eller kontrollera vad som händer inom mig. Jag gråter nästintill dagligen..jag är arg jag är sårad jag är krossad totalt. Att du ger mig en kram är mer än guld värt. Att du finns i mina tankar dygnets alla timmar ger mig lite av hoppet tillbaka. Jag vill bli den gamla Angelica, den starka tjejen!

När man blir mamma så förändras allt, och då menar jag allt. Man är inte samma person längre när man har ett annat liv att ta hand om. Agnes kräver ortoligt mycket styrka och nästintill all min kraft. Den kraften som då finns kvar är att försök se till att jag själv kan andas. Det låter sjukt men just nu är all nere på botten igen. Jag biter ihop och försöker le men allt känns falsk. När jag ligger ensam i soffan på kvällarna när Agnes lagt sig tar kraften slut och jag slukas sakta men säkert med och brister. Jag tänker nog för mycket, men jag är en tänkare och jag har "fantasi" som äter upp mig. När allt blir för mycket så säger jag till mig själv att jag ska skärpa mig, men det går inte. Det blir som värre... jag rycks med som in en berg och dalbana och låter det ta över. Jag orkar inte sopa allt under mattan och det vill jag egentligen inte heller göra utan jag vill fejsa situationen direkt men jag kan inte hantera det ensam. Får man krypa ur sig själv för ett tag? Kliva av eller trycka på en knapp?

Men som alla säger, man måste ha besökt botten för att nå till toppen igen. Och det är ett jävla berg man ska bestiga innan man kan flagga toppen.
Men långt inom mig återigen vet jag att jag kommer kunna göra det, men jag är rädd. Livrädd för att varje steg jag tar ska göra att jag återigen åker en bit bakåt. Jag ser inte slut på det hela eller så blundar jag för det helt enkelt.


När ens vas går i tusentals bitar är det fruktansvärt svårt att försöka plocka upp dom bitar som är hel och som går att rädda för att sakta men säkert pilla in alla bitar till en ny vas


Kommentarer

Postat av: Pampas Hjältar

Här var det höga östrogenvärden minsann!



Tänk på dig själv som en bil och att du bor granne med Bosse Bildoktorn så löser det sig.



Eller så fortsätter du tänka dig själv som en rostig gammal amazon ute på en åker å då gåre åt h-e.



Enkel logik men samtidigt är jag helt blåst, fast glad som fan är jag åtminstone!



PS jag ser mig själv som en Bubbla -77a och kör på flygbränsle brum-brum

2011-12-21 @ 14:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback