Klumpen!

2011-01-10 @ 21:36:33
Var idag till bvc och kollade in Agnes Längde och vikt...
63,5 cm
7440 gr

Ojoj sessi har gått upp lite drygt 800 gr på tre veckor =) hahaha Denna välling gör underverk!
Nu har mammas sessa valkar som man bara vill borra in sig i och pussa på och nya i =))
Hon har även lärt sig sitta!!! Gaaah från att knappt har orkat eller klarat av att ligga en "längre" stund på magen så sitter tjejen ensam, ja vi sitter ju såklart med henne på golvet om ni inte riktigt förstod det... men ändå! Hon är grym mammas tjejen.. Bvc Anna sa även idag att hon är MYCKET tidig för att vara 6 månader. Vi pratade om hennes sömn och hennes "ångest eller panik attacker" hon får när hon sover vilket tydligen var drömmar och intryck, det var tydligen vanligt vid 8-9 månaders ålder!
Så ja, hon va impad och stolt över att hon va så pass tidig och glad och det värmer ju hjärtat miljoner gånger =)

Annars då? Jo nu har vi slutat hel med Altheran (ersättningsvällningen utan mjölk) och kör endast vanlig välling och barnmat samt våran mat gnager hon på. Lax och potatis älskar hon! Och ja, hon älskar all mat, allt som går att äta gapar hon och sväljer.. haha

Ang olyckan som inträffade här i början på detta år är nu anmält till både försäkringsbolgaet och MittHem. Jag sa som det var att vi absolut inte var ute efter pengar eller nått sånt utan vi gör detta enbart för att det ska finnas på papper att det hänt och att vi hoppas det aldrig händer igen. Men vi fick iaf 3000 kr av dom och dom har bett om ursäkt miljoner gånger och nu har vi iaf rett ut det =)) Så nu är vi alla nöjda!

Har beställt kläder till prinsessan och till Gubben och själv vart jag utan, men vad gör det? Jag är bara glad att dom får kläder =)) Jag köper nått till mig själv när jag har nått min normala vikt...
Ja som ni kanske förstår nu så har jag passerat den där fasen med att jag är/var nöjd med mig själv. Så nu går jag runt bitter som en apa och bara gnäller och bråkar om mina hg jag har på mig som ska bort! Så nu har jag lagt upp en plan...
Tyvärr måste jag dårå bryta mitt nyårslöft som var "att äta mycket mycket mer gosaker" =((

Nej nog om detta, nu kom min älskade älskade slagpåse hem så jag ska fortsätta lägga upp min viktnedgång tillsammans med han... ja inte kan jag göra det om han inte säger vad jag får äta och inte äta och hur mycket jag ska träna och bla bla bla bla bla. Han är ju ändå Dietist och har tränat en hel del i sina dagar, så han är min PT!

Tack för mig // Tjockisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback