Moget beteende......(?) och massa mer!

2011-01-17 @ 22:09:37
Kan börja med att säga Hej världen, jag har lite stav problem som ni kanske märkte i förra inlägget och det för det.. det är nog enbart för att jag har så mycket i huvudet vilket då leder till stress samt att mina fingrar inte alltid vill som jag vill! Men det får ni leva med, ni är nog så pass kloka att ni förstår ändå (?)

Har lite smått och gott att dela med mig av så jag kommer göra stycken som består av olika saker.
Så nu reser v iväg till Min lilla värld där det händer mycket saker just nu...

Punkt 1
Agnes har ÄNTLIGEN fått sin första tand och det har tagit tid. Många dreggellappar, många sömlösa nätter, mååånga svordomar (från mig av trötthet) och en jobbig period för Agnes själv!
Igår ploppade den upp och tjejen är gladare och pillar på denna tand och biter sig i handen så hon blir tok lessen eftersom hon inte har fattat riktigt vad det är, men känna det ska hon! Nu är våran tjej officellt en stor tjej som använder tandborste... eller ja från och med imorgon. För vad jag har hört så ska barn som fått tänder nästan direkt få bekanta sig med en tandborste så dom sedan vet vad som komma skall med den!

Punkt 2
På freda ska Agnes sova hos sin morfar och momma Jeanette vilket är vääääldigt klyvet.. klart det kommer gå super men kommer jag kunna slappna av? Hmm det är la fråga det! Hon kommer ha det super mysigt och det kommer jag och Jens oxå ha, men det är första gången vi är utan henne! Gaaah... men jag ska slappna av och inte ringa för jag vet att dom ringer om det är nått! Och det kommer att bli så skönt att få sova och bara få göra nått med Jens, det behöver vi nu efter en svår tid. Vi ska ut och käka och gå på bio... sen då? Hur ska jag kunna somna utan att få ligga och hålla min älskade tjej i handen? Och det är definitivt inte samma sak som att hålla Jesse i handen, godzilla handen mot en len lite hand...naaaw mammas älskade älsklings tjej.

Det finns inga ord som kan beskriva hur mycket jag älskar denna varelse. Fy när jag tänker på henne och tittar på henne blir jag varm i kroppen, det pirrar och jag vill bara pussa sönder henne. När hon lagt sig för natten vill jag bara plocka upp henne och ha henne i min famn!Hon är alltid glad, mycket sällan ledsen och gnällig ( enbart nu pga tänderna) men annars en nöjd flicka. Hon charmar alla med sitt leende och skrattar hela dagarna. Har jag varit på toa och kommer ut lyser hon upp som en sol och sträcker sig efter mig...(det kallar ja uppskattning och en drill dra ja på en minut) När hon kör på mina hälsenor med gåstolen och drar i mina kläder när jag lagar mat eller diskar så vill hon komma upp i min famn och vara med. Hon är en fördjävla härlig unge. Hon har sina hyss (dra i gardiner, välter kandilaren, dra ner duken, slå på tv och i bord, dra ut kontakter, jaa you name it... ) men jag kan aldrig bli arg. Det gör ont att säga Aj Aj för hon vill ju bara utforska saker... Och varför ska barn alltid utforska dom farliga sakerna? Fel och leka med en nallebjörn eller en leksak man ger dom, nä den slänger vi på golvet och pillar med kontakten, det är lite mer spänning i det!

Punkt 3
Jag har nu tagit ett beslut här i livet som jag själv känner är rätt. Jag har valt att tagit ut min tung piercing!!!!
Det va ju ändå ca 4 år sen det kom till och nu är jag less på den. Eller ja, den är ju inte ivägen men nu är jag mamma och ska inte ha onödigt med metall i kroppen! (har redan tillräkligt efter min operation i anisktet)
Och som Linda sa idag det va poppis och roligare när man va 23! Sååå sant så min kära vän. Du är en klok kvinna du. Sen försör den ju tänderna med.....
Det är moget gjort av mig att släppa dessa fasoner! Naveln då? Hmmm njaaa inte riktigt än va? Den fick jag av min mamma som present när jag skulle gå ur 8:an (?) kanske! Plus att den syns inte nu.. om jag säger såhär, jag har fött barn! Hajjar ni då? ;P haha nä så farligt är det inte, men man ser iaf att det glimmar lite mellan valkarna!

Nää nu tror jag att punkterna på denna dagording har tagits upp och ja känner mig nöjd!
Nu ska ja mentalt förbereda mig inför fredagen men att köra ansiktet i en Ben&Jerry och sen sova.

Imorgon står inte mycket på dagordningen men nått kommer vi nog hitta på.
Ja justja, jag va ju till röntgen idag med käken.... för ovalighetensskull. Nu ska jag tydligen göra en till MR vilket känns jobbigt eftersom jag ska ligga i en tunna helt stilla över en timma och jag har lite svårt med trånga utrymmen, så jag sa idag till kvinnan att ja jag är inte stor ja, så mamma ska med! och det tyckte hon lät som en bra idé! För när man ska göra sådana saker så kommer barnet tillbaka och man vill ha mammaa vid sin sida, så sa kvinnan! 


Nej nu ropar Bennsan&Jerrasan efter mig!
På återseende!


Kommentarer

Postat av: jeanette

ja men det kommer gå bra (hon kommer inte vilja fara hem något mer)nu ska ni koppla av och bara mysa när ni har chansen!

2011-01-19 @ 08:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback