....

2011-05-04 @ 19:17:34
Såja Såja..
Nu sover äntligen min lilla maräng vilket var på tiden eftersom den tösen är sååå super trött redan vid 18 tiden. Vilket har sina nackdelar då det är lite för tidigt att sova. Så vi kämpar in i det sista med att ha henne vaken och ibland lyckas vi =) haha Och andra gånger ger vi upp och lägger henne, och *PEPPAR PEPPAR* har det gått bra att vi lagt henne redan vid 18.15.
Hon har ju kapat ner sina sovtider under dagen till två "långisar" (1-1½ timma åt gången)
Men jag skulle vilja göra det till en enda långis efter lunch..Eftersom hon kliver påå starx vid 6-7 på morgonen vill hon gärna köra sin första knopp redan vid nio-tio.. sen igen vid 13 tiden, men det blir för tidigt eftersom det är lite för långt för henne att vara vaken mer än 5 timmar (?) hon kräver massa sömn denna dam. Oftast så lägger vi henne vid 19 tiden för natten och hon vaknar oftast aldrig en enda gång förrän på morgonen. Så hon är en trött liten maräng. Men som sagt, alla barn är olika! Och rubbas hennes sömn med en timma (MAX) så är allt förstört, då är dagen helt pajad och hon gråter och gråter hela tiden.

Iaf nu dom senaste dagarna har det återgått till det normala ang mitt förra inlägg om att hon var så mammig och klängig.. Nu är hon sig själv igen och vi lägger knappt märke till henne ibland.. haha hon kan sitta i sitt rum hur länge som helst och pilla på nått eller så kryper hon iväg och leker med nått annat. Så det är skönt, men nu saknar man henne! :D Ja aldrig är man nöjd!

Våran andra bäbis Håkan har äntligen kommit =)
Han är underbar och så liten!
Han älskar att mysa och han är väääldigt "nöjd" med att en 10 månaders tjej jagar sikten ur han och drar och sliter hej vilt. Än har hon inte åka på någon känga från han men det kommer nog det med. Men så kan det gå!
Men det kommer bli så bra så med denna lilla kissekatt.. det första Agnes säger när hon vaknar är..siiissssiiii så hon kanske ropar på kissen då? Han kommer som ett skott iaf och hon blir super lycklig.

Nu ska vi iaf börja planera för dopet och allt som hör till. Jag trodde det var en lätt match men icke icke.. det ä ju hur mycket som helst man ska tänka på!
Men det kommer oxå gå bra serru...

Agnes utveckling går framåt iaf.
Hon gör allt och lite till och hatar verkligen att man säger Ajaj..då kommer läppen och krokodiltårarna! Men hon är överallt och har ALLT i munnen! Men på nått sätt är hon smart med, oftast visar hon vad hon tänker stoppa in i munnen så man hinner hindra henne.

Tänkte skriva mer men jag känner att jag orkar inte nu. Jag tappade totalt suget och vart dyng slut.
kl är 19.17 och jag tänker göra natten redan nu !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback