10 september

2011-09-10 @ 11:16:32
Igår kom allt... eller ja allt som va kvar! Jag fick lätta mitt hjärta och fick en förståelse.
Idag har jag legat kvar i sängen, i min ensamhet och bara varit. Jag har gråtit och jag har vilat. Jag har fått laddat om och hoppas nu att allt annat oxå kommer lösa sig på det bästa sättet, vilket jag tror det kommer göra.

ibland måste man acceptera att ens partner haft en egen historia med egna erfarenheter. Det är nått man måste göra, men det är fruktansvärt "jobbigt". Men man ska ALLTID se sig om i sig själv och i sin egna historia innan man handlar. Hur skulle jag själv må ifall...osv! Alla ha en historia bakom sig, men det va då. Nu är nu och det är det man lever för.

Jag talar i gåtor men det är mitt sätt att få ur mig allt. Jag behöver det! och det gör jag genom att bara skriva av mig, och sen är det en annan sak om ni förstår eller inte men för mig spelar det ingen roll. Huvudsaken är att jag mår bra.
Men om man vill förstå så har ALLA en kris ett kaos på sitt sätt.. men det är så, så är det bara! Och det är nyttigt att man får det med då man kan få ladda om och göra nytt av allt!

Speciellt när man har barn, då kommer dessa kriser hipp som happ.. det är ingen dans på rosor att få ett barn. Inte för att jag inte älskar Agnes, det gör jag villkorslöst. Men man glömmer bort allt annat när man får barn. Det är bara Agnes som gäller och tröttheten kommer ikapp en. Och nu menar jag tröttheten pyskiskt av mig själv.
Men nu är det som sagt bara till att ladda om och börja på en ny kula. vad har vi lärt oss?! Jo uppskatta varandra och det krävs inte mycket för att man ska få den bekräftelsen man behöver. Dom första två åren är jätte jobbiga att få allt och alla att få det man behöver. Men man klarar sig igenom det. Så tänk på det alla ni, det är bara så lite som behöves för att man ska känna sig uppskattad och bekräftad!

Kommentarer

Postat av: jeanette

så sant så:)

2011-09-11 @ 02:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback