23 september

2011-09-23 @ 14:14:08
Idag har jag iaf samlat as mycket vuxenpoäng! Eller jag ska nog inte kalla det vuxenpoäng eftersom jag är 25 år..då är jag ju redan vuxen och detta är ju mina dagliga sysslor...typ! Vuxenpoäng samlar man när man är 16 och ska impa på sina polare lixom baaah! ;) höhö

Nä men iaf, jag har haft Linda och Jamie här på besök på förmiddagen, sen när dom åkte gjorde jag världens onyttigaste lunch som vi inte ska prata högt om, men det var iaf lite gurka och sånt med. Sen har jag städat, och då menar jag städat...från topp till tå i varje vrå. Jag har tvättat, bytt sängkläder! Så nu väntar jag bara på tvätten så den ska hängas innan det är dags att hämta vildingen igen. Gud vad tiden går fort, jag har fortfarande inte haft en SLAPP OCH SLÄNG dag..vilket inebär att jag bor i min pyjamas och ligger endast i soffan och rör mig inget om det inte är kris alltså.

Men det är väl så livet är, slapp och släng har man väl typ på jobbet då.. ;)

Hur som helst, har en fråga ja!
Agnes går 100 % på dagis och är det fel att lämna henne där några timmar den dagen man är ledig mitt i veckan?! Vi försöker ha henne hemma en dag i veckan om det går men annars går hon mån-fred.. men dom dagar jag är ledig eller jens är ledig går hon mellan ca 9-15.. jag menar, om jag betalar för en heltid (ca 650 kr i månaden) så ska jag väl "nyttja" det med!? Hon är med mig och Jens dygnets alla andra timmar så för henne gör det ju inget att gå på dagis.. hon skriker och gråter när vi hämtar henne och vägrar följa med oss.(tydligt att hon vill bo på dagis) Ska inte vi som föräldrar försöka få denna tid för oss själva typ.. ? Hmm Även fast det finns moralmorsor som kanske läser denna blogg och anser att man skaffar inte barn för att man ska slippa ha dom... nej nej så menar jag absolut inte heller!!! Så kan jag känna med när det gäller att gå ut på krogen och man skaffar barnvakt, sen om man gör det en gång varannan månad (som jag har gjort men jag har ALDRIG skaffat barnvakt till Agnes för att jag ska gå ut utan Jens har varit hemma) och sen en sak till, när man är arbetslös så lämnar man ju barnen på dagis tre gånger i veckan och själv är man hemma... Så nää jag tycker fansen inte att det är nått fel med att ha henne på dagis dom dagar jag är ledig, sen går hon ju absolut inte hela dagen utan enbart några timmar!

I helgen blir det jobbilijobb och Jensen ska Operera sig, så Farmor och Farfar kommer imorgon och ska umgås med Agnes medans mamma tjänar pengar och pappsen stackarn ligger och har ont.. Jag har gjort samma op som han så jag kan till full förståelse sätta mig in i hans situation och hans smärta han kommer ha. Men det kommer bli bra i slutändan, alltid blir det bra! =)

Nej nu ska jag göra mig en flaska Portello och mojsa ner mig i soffan den sista timmen och njuta av mitt nystäda hem innan huliganen kommer hem och orkanen går igenom lägenheten igen!
Seriöst, jag tror jag har plockat tillbaka 600 skedar till lådan och 6 par skor till hyllan igen!
Alla DL mått är spårlöst borta och dom finns verkligen ingenstans...vem har snott mina?
Plus att jag har rengjort tv som var full i små fingrar och handavtryck, och inte var det mina iaf!

Så nu ska ja luta mig tillbaka en stund och som sagt njuta!

Kommentarer

Postat av: jeanette

det är väl klart att jänta kan vara på dagis fast ni är hemma. Det är ju på dagis hon lär sig det sociala samspelet så ha inte ett dugg dåligt samvete så länge hon själv trivs där!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-09-25 @ 07:31:48

Postat av: Ida

Klart ni kan ha lillprutten på dagis även fast ni är lediga. Ni ska göra det som känns rätt för er, sen är det bara skita i alla andra om folk nu ska ha nån åsikt om det. Kram!

2011-09-26 @ 15:54:59
URL: http://idaantbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback