Snö lixom!

2012-04-01 @ 09:16:33

Vad är det med vädergudarna?!? Jävla april skämt ju...snö och snö!
Jag som trodde våren var på väg med icke, fram med snökängorna och stor jackan igen då.
Jag blir så less och humöret åker verkligen lång lång ner till botten när man tittar ut och ser det där vita på marken. Det är inte ens roligt att gå ut och rasta damen när det snöar och piskar i ansiktet. Jävla mars/april väder!
Men jag kom och tänka på det att våren 05 då var det kanon väder. Jag kommer ihåg att jag och min mamma låg på sporthallen i mitten på maj då det var en tidig sommar, varmt nå jävulskt va det och livet var på topp. Det är i regel om ca 6 veckor...nudå? Kommer det bli någon sommar eller? Nää man tappar som hoppet känns det som.

Men men sommar blir det nog allt, men det känns långt långt bort!

Jag vill ha värme och sol och vara ute hela dagarna.
Längtar till semestern gör jag med.

Har även ett problem när det gäller semester. Vi har inget planerat och jag har fyra veckors semester utan vi tar det som det kommer. Mitt problem är nu....hur ska jag göra med dagis? Ska Agnes vara borta 4 veckor från dagis eller ska hon få gå några dagar i veckan ändå? Jag vill som inte att hon ska försvinna från dagis rutinen och sen ska man börja om. Det är lång tid för denne dam att vara borta från dagis så länge. Bara hon varit hemma en vecka blir det ett helvete att lämna henne, precis som hon på nått sätt "glömt" och inte har kvar sin trygghet..eller ja ni kanske förstår hur jag menar.
Jag har hört föräldrar till småbarn säga att det tar mer på det negativa att låta dom har sommarlov från dagis än att låta dom gå någon gång i veckan.
Svårt att förklara men det kanske finns någon av mina läsare som förstår hur jag menar? :))

Ge mig råd?!
Och en sak till...jag betalar närmare 1000 kr i månaden för att ha henne på heltid på dagis, hur gör man isf om hon ska vara hemma dom fyra veckorna?
Vägrar ju hårt att betala 1000 kr om hon inte ska vara där på en månad, haja hur mycket glass det är lixom ;)
Dom pengarna kan jag göra nått annat skoj med henne för :)

Nä nu sätter vi punkt och jag hoppas ni kommer med nått förslag som gör att det blir lite lättare att veta hur man kan göra.
En sån här grej kan gräma mig nå förbannat...jag tänker ständigt på det och kan som inte släppa det förrän det är fixat typ. Jag kan inte ha nått och säga, "ajja det löser sig med tiden" fuck that jag måste fixa allt NU!!!

Så fort jag får nått på halsen MÅSTE jag ta tag i det och gärna fixa det för 14 dagar sen...
Ris eller ros för det?!?
Höhö

På återseende chja chja !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback