saknar ni mäj?! ;)

2012-01-17 @ 10:26:17
Hej hopp här är jag igen..tillbaka efter en tung period på alla möjliga sätt!
Men jag ska inte klaga..

Jag tar en dag i taget och just nu är jag på väg till toppen igen så nu (just idag) har jag en styrka jag länge saknat! Men det är ju en positiv start iaf, att veta att den finns där inom mig och att det är på gång att blomma ut.

Iaf i söndags var det min sista dag hos mina fina fina herre jag jobbat med..åh det var så tungt, så tungt att säga hejdå. Jag är glad att jag slapp följa med och "lämna över" han!

Ska börja tjänstgöra på golvet igen och nu ska ja ut på Nya äventyr.. har fått ett vik på HIA/Cardiologen och jag är inget annat än suoer taggad och sjukligt nervös.. haha men så är det! Ska till en helt ny miljö med helt nya utmaningar men det kommer gå så bra så. Imorgon kör vi igång och jag längtar! Det ska bli så skönt att komma tillbaka till "verkliga" jobbet och röra på kroppen..har ju som sagt typ suttit stilla i över fyra månader.. men så kan det vara. HAr träffat helt otroliga människor som jag är så tacksam över!

Minichefen växer och växer..dock inte på längden eller i vikt så hon är lika liten fortfarande men hon växer som person och det är lite skrämmande att se på hur min lilla lilla bäbis håller på att bli en envis liten tjej.
Imorse gjorde hon allt själv förutom att ta på sig tröjan och blöjan.. Man har ju som lurat sig själv och intalat sig själv att man kommer ha en bäbis tills hon är 3-4 år.. Men ICKE! hon lägger kläderna i tvätten själv, borstar tänderna, slänger blöjan, klär sig själv, äter själv... åhh nää nu går det undan!
Hon pratar som sagt heeeela tiden och ropar gärna på sig själv!

Hon går runt och ropar " aaaaaagnes" sen går hon till spegel och säger, " meeen Heeej" haha skitaungen min.
Bye Bye säger hon oxå hela tiden nu.. Men jaa det är så mycket som hon säger så man hinner inte med ibland.
Hon blir skita förbannad och klappar till mig i ansiktet om hon försöker förklara nått och jag inte förstår.. hon kan skälla på mig nå fruktansvärt om hon har en dålig dag med! Då tar hon fram fingret och pekar mot mig och ger mig arga blicken.. Hur gick detta till? Hon är 1,5 år och tror hon är chef... hon testar ALLA gränser och det är så roligt att se vad det är för gränser hon testar.. =) Hon har sån fantasi så man blir helt tagen.. hon leker gärna inte med sakerna hon har på rummet utan vill gärna ha en sked och en påse sen kan hon leka i timmar med dom sakerna.


Nä nu ska jag fortsätta där jag slutade!
Hörs Bra tack Hej!

Kommentarer

Postat av: Jean S. Cagney-Rappace

Lekte själv med påsar som barn, fantiserade att jag var astronaut. Tyvärr blev det nog ont med syre några gånger och idag är jag smart som en laxtrappa.

2012-01-23 @ 12:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback