Barnet mitt....

2012-03-13 @ 08:44:51
Ja hon är ju just nu inne i en väldigt jobbig period..när det gäller läggning. Hon skriker grinar och ja tvär vägrar att sova i sin säng, speciellt hemma hos mig!

För ett tag sen så började mina fina grannar att borra i en betong vägg strax innan 21 och hon vaknade naturligtvis och vart hysterisk, förmodligen liv rädd! Sen dess är det omöjligt att lägga henne i sitt rum? Hon skriker så pass mycket att det blir hjärtskärande för mig och jag ger upp, bär in henne till min säng och hon somnar på två röda. Har även provat lägga henne i min säng men när ja ska bära in henne till sin säng börjar hon direkt att gallskrika, precis som hon får panik! Hon ropar efter mig och säger "anes komma! eller "mama komma" jag har provat allt, till och med att sitta bredvis hennes säng så hon får somna in när jag sitter där men sen när jag går kan det gå kanske en timma sen vaknar hon och allt börjar igen... Usch det är så jobbigt just nu!
Vad ska jag göra?
Jag vet att hon är liten men jag vill som på nått sätt inte "vänja" henne med att hon får sova i min säng heller..
Ska jag måsta byta rum eller möblera om för att det ska bli "nytt" för henne?! Eller ska hon få sova i min säng tills hon själv lessnar på det? haha

Hon har även kommit in i någon slags två års kris tro ja.. hon är så bestämd och envis denna lilla 77 cm höga dam.. ojoj om ni bara visste vilka diskutioner vi kan ha... och jag viker mig efter ett tag för jag orkar inte höra hennes hjärtskärande skrik.. Hennes pappa klarar det kanon för han är "stenhård" men jag klarar det inte. Jag har väl panik över att tiden går så fort och att hon börjar bli "stor"..

Härom kvällen låg jag och tittade på kort på Agnes när hon var alldeles ny och tårarna bara rann, panik panik på hur fort allt gått!
Men man hinner väl inte med, speciellt inte när hon går på dagis och att man även "måste dela" henne. Man tappar så mycket tid så det gör ont i mig. Fick jag skulle jag kunna vara hemma hela livet med henne bara för att inte få missa så mycket tid med henne!
Men det går ju inte alls.. Så det är bara att acceptera men det är tungt.

Så åter igen till mitt "prolem", VAD ska jag göra?!?!



Kommentarer

Postat av: Evelina

Testa möblera om och köp nya sängkläder, hade w i sängen tills han var 3 inte att rekommendera! Var mkt där på dagen och låt hon vila dör på dagarna/leka/bädda sina dockor i sängen.

2012-03-13 @ 20:45:29
URL: http://[email protected]

Postat av: angelina

hade samma problem med wilma å gav upp till slut så hon sov i våran säng tills hon blev 2. Sen valde hon själv att börja sova i sin säng..hon tycker att hon är stor nu å får inte plats i våran :) en del barn behöver mer närhet än andra å längre tid. De ger nog med sig när de känner sig redo att släppa sin trygghet lite

2012-03-15 @ 08:05:08

Postat av: Lisa

Låter bara vara om det inte är ett problem för dig, det kommer vända när hon är redo för de, de skulle jag ha gjort. Sova ska vara härligt och mysigt! Kram!

2012-03-15 @ 08:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback