Vad händer...?

2012-03-18 @ 08:43:50

Vad är det som har hänt med mitt älskade knyte!?

Jag har nu testat att byta säng som jag fått massa tips om, men det funkar inte! Hon är på tok för tjurig och mitt hjärta blöder när det fortfarande har gått över 2 timmar att få henne att sova. Hon är nog inte redo än så idag åker den gamla sängen tillbaka. Det är som lite lättare och den är hon "van" vid. Så vi provar ställa tillbaka den och se om det blir bättre..*peppar peppar*

Jag är nog inte heller i den bästa labila fasen att prova växa säng än..
Och just nu gör det inte mig nått egentligen om hon vill sova med mig eller i spjälsängen...Hon är ett barn och hon har sina behov av närhet.
Men man vill som ändå prova sig fram och visst är det skönt att ha sängen ensam men är hon inte redo så är hon inte det, så enkelt är det!
Sen är det så att man inte ska vika sig för sitt barn utan man ska vara lika tjurig själv, men ska man som 20 månader gammal somna av sitt egna gråt eller somna intill mamma och sedan vakna upp på natten helt ensam? Det tycker jag är fel....det låter kanske dramatiskt men så känns det..det bästa är nog om man kan somna ensam och det gör man när man är redo typ! Hon har alltid varit duktig på att somna ensam men hon har nog kommit in i en period där hon inte vill vara ensam igen...om dagarna vill hon gärna krypa in i mitt skin och bara mys. " amma anes musa nu " säger hon dagarna i enda!

Får hon inte sin sömn som är mellan 11-12 timmar om natten blir hon djävulen själv dagen efter! Hon måste ha sina timmar dels för att hon är så liten och dels för att vissa barn kräver mer sömn än andra.

Imorgon börjar jag mitt nya kneg och jag är stressad på alla plan! Dels Agnes sömn och att allt blir så nytt med en helt ny arbetsmiljö och helt annorlunda uppgifter och allt kommer bli sååååååå jävla bra rent ut sagt!

Men ajja alla barn och föräldrar är olika så är det bara...livet som småbarnsförälder är inte alltid en dans på rosor och den där egen tiden alla pratar om, den är det nog bäst att man gjort innan man skaffa barn!!!

Och med det sätter jag punkt och slut!




Kommentarer

Postat av: angelina

så sant så! jag valde åxå att låta wilma sova med oss tills hon själv valde att börja sova i sin säng..en del barn behöver helt klart mer närhet än andra å de går i perioder.

2012-03-18 @ 09:40:02

Postat av: Erika

Stressa ibte. När du & hon är redo kommer det gå galant :) stressade aldrig med noah, när han var runt 2 gick det av sig självt, från ingenstans! Samma sak med att sluta äta på nätterna.



Sen har det ju hänt en massa runt omkring, och hon känner ju av hur du o jens mår. Fokusera på att finna stabilitet och lycka i din vardag så du mår bra så kommer allt annat flyta på :)



Ta hand om er och pussa på lilla prinsessan

2012-03-18 @ 10:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback