20 maj

2012-05-20 @ 22:50:23

Tiden går fort, för fort på många plan! Agnes växer och utvecklas var dag. Min lilla flicka!
Nya ord och nya bus varje dag. Hennes favorit ord just nu är : varför!

Allt är varför!
Men det är härligt.
Hon har inte riktigt fått kläm på själva fattningen av ja och nej än.
Frågar man henne om hon vill ha vatten säger hon ja fast hon oftast menar nej. Så det tränar vi på och snart kommer det väl!
Hon är även expert på att kalla mig pappa, även om det gått ett par dagar sen hon träffade sin pappa. Hon pappa mig först sen säger hon " nä mama "
Mitt lilla troll!
Hon pratar konstant och avbryter mig alltid med "suta mama" då är det tydligen färdig pratat för min del. Hon sjunger hela tiden och hittar på egna truddilutter (?) haha när vi är ut och går, speciellt på affären sjunger/hejar hon "heja flickor" ska det vara med hon säger "heja flittor" :S pinsamt när det lätt kan tolkas på annat sätt! Men men vad ska jag göra, jag rättar henne med flickor och hon säger det några gånger men kommer snabbt in på flittor igen! Haha

Hon hejar på alla, och då menar jag ALLA! När dom sagt hej tillbaka säger hon "detsamma" ...? Typ som att det säger man lixom ;)

Grannen våran är en äldre herre som hon även kallar grabben...jämt när hon ser han säger hon " hej grabben, detsamma"

Man får sig fler än ett skratt om dagen om jag säger så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback